به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، ابومحمد هاشمی افزود: ورود به بازارهای جهانی از برنامه های راهبردی در صنعت گوهرسنگ است و هدفی معرفی این هنر صنعت ویژه کشورمان به جهانیان به شمار می رود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط طرح گوهرسنگ(تحت پوشش ایمیدرو) افزود: اکتشافات گوهرسنگ ها در 11 استان انجام شده است و به نتاجی خوبی در شناسایی این نوع سنگ ها دست یافتیم.
مجری طرح گوهرسنگ گفت: همچنین اکتشافات یاقوت آغاز شده است و در آبان ماه امسال اولین مسابقات مهارت گوهرتراشی در خراسان جنوبی برگزار شد و برترین های این دوره شناسایی شده اند.
هاشمی در تشریح الزامات توسعه در این صنعت عنوان کرد: در دو بخش افراد و گوهرسنگ ها باید برندسازی کنیم. در این زمینه ایجاد بازار داخلی و برند سازی افراد و نوع تراش های گوهرسنگ باید مورد توجه باشد.
وی گفت: در راستای توسعه این صنعت؛ نخستین نمایشگاه تخصصی گوهرسنگ ها سوم تا ششم اسفندماه جاری در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.
مجری طرح گوهرسنگ افزود: این نمایشگاه با حضور 70 شرکت برپا می شود و مقدمه ای برای ورود به بازارهای جهانی است.
وی با بیان اینکه بر اساس سندملی گوهرسنگ؛ بازارسازی در این صنعت برنامه ریزی شده است؛ گفت: از لحاظ زیرساخت در این صنعت مشکلی نداریم و حضور در بازارهای محلی و منطقه ای و همچنین ایجاد امنیت سرمایه گذاری همچون حوزه طلا برای مشارکت مردم به جهت سرمایه گذاری؛ باید از اهداف اصلی باشد.