سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    • رشد اکتشاف و واحدهای فرآوری کردستان با حمایت ایمیدرو

      واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو):
      استاندار کردستان اعلام کرد: اکنون در 18 طرح فرآوری زنجیره فولاد در این استان، سرمایه گذاری می شود که گام بزرگی در صنعتی شدن استان کردستان است.
      رشد اکتشاف و واحدهای فرآوری کردستان با حمایت ایمیدرو

      اسماعیل زارعی کوشا در گفت و گو با رادیو تبیین ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت، درباره اقدامات انجام شده در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: یکی از دغدغه ها و گلایه های مردم کردستان، خروج مواد معدنی از این استان به صورت خام بود اما طی 3 سال اخیر، اقدامات ارزشمندی با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو در این حوزه صورت گرفته است.

      وی ادامه داد: 51 درصد طلای کشور در استان کردستان تولید می شود اما 8 پهنه شناسایی کرده ایم که ذخایر آن بسیار بیشتر از معدن فعلی است.

      رشد 2 برابری ذخایر معادن کردستان

      استاندار کردستان با اشاره به نتایج اکتشافات صورت گرفته در این استان طی سال های اخیر تصریح کرد: مجموع ذخایر معادن این استان تا 1400، حدود 560 میلیون تن بود. اما طی اکتشافات انجام شده با حمایت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در سال 1401، این رقم به یک میلیارد و 100 میلیون تن رسید.

      وی افزود: شناسایی ذخایر اکتشاف شده در 18 ماده معدنی همچون حوزه طلا، نقره، آهن، سنگ های گرانیت کم نظیر یا بی نظیر در دنیا، از دستاوردهای اخیر در استان است و اکنون 120 محدوده معدنی، آماده سرمایه گذاری در اختیار دولت است تا برای استان کردستان تولید، اشتغال و ثروت ایجاد کند.

      زارعی کوشا با بیان اینکه در دهه 90، میانگین بیکاری استان کردستان 14 درصد و در ردیف یکی از استان های با بیشترین نرخ بیکاری بوده است، گفت: با اقدامات اشتغال زایی صورت گرفته، این استان در سال 1402، رتبه نخست در کاهش نرخ بیکاری را داشته است؛ طوری که روند کاهش نرخ بیکاری در این استان در پاییز، 7 برابر و در زمستان، 6 برابر نرخ میانگین کشوری بوده است.

      وی ادامه داد: طی اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری این استان برای نخستین بار در بهار 1403، به کانال 8 درصد وارد شد. به این معنا که میانگین بیکاری 14 درصدی استان کردستان در دهه 90، به حدود 8 درصد رسیده است.

      گفتنی است، آرش زره تن لهونی امروز طی حکمی از سوی رئیس جمهور به عنوان استاندار کردستان منصوب شد.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.