سال جهش تولید
X
   
 
    • درباره ایمیدرو
    • مهدی شاه‌ محمدی
      مهدی شاه‌ محمدی
      مهدی شاه‌محمدی
      مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
      shahmohammadi@imidro.gov.ir

      وظایف کلان و اساسی مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی

      1. همکاری در تدوین مقاصد آرمانی (ماموریت، چشم انداز و ارزشها)، اهداف و برنامه های استراتژیک، عملیاتی و سیاستهای سازمان
      2. پیش بینی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان بر اساس برنامه مصوب با توجه به اولویت ها، تشکیلات ، بودجه و رعایت کلیه قوانین و مقررات.

      3. اجرای فوانین و مقررات استخدامی و طرح طبقه بندی مشاغل و ارزیابی کارکنان با رعایت کلیه قوانین و مقررات و دستورالعمل های مربوطه .

      4. انجام کلیه امور کارگزینی مدیران و کارکنان و صدور احکام مروبطه بر اساس قوانین و مقررات و آئین نامه های مصوب .

      5. بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت نیروی انسانی با هدف بهبود وضعیت موجود و ارتقا بهره وری آنها.

      6. تهیه و تنظیم آمار پرسنلی و اطلاعات اداری و مدیریتی و به هنگام نمودن آن و اطلاع رسانی.

      7. تعیین مسیر پیشرفت شغلی کارکنان و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص.

      8. تدوین و پیشنهاد ضوابط، آئین نامه ها و دستورالعملهای مربوط به منابع انسانی سازمان و واحدهای زیرمجموعه از قبیل روش جذب، سطح حقوق و مزایا، ارزیابی و بهبود عملکرد، پاداش ، ارتقاء ، انگیزش و اجرای موارد مصوب و ابلاغی.

      9. مهندسی مجدد ماموریت ها و وظایف سازمان با همکاری سایر واحدها به منظور منطقی نمودن اندازه دستگاه.

      10 . بررسی و انجام مطالعات لازم به منظور اصلاح ساختار سازمانی، تهیه و تنظیم نمودار تشکیلاتی، اهداف، شرح وظایف، پست های سازمانی و طرح تفضیلی پرسنلی با همکاری سایر واحدها و با رعایت قوانین، مقررات و ضوابط مربوطه .

      11. همکاری در پیاده سازی نظام ارزیابی چرسنل ستاد سازمان و پرداخت متناسب با عملکرد کارکنان (بهره وری).

      12. همکاری در انجام مطالعات ، تنظیم طرح ها و تهیه برنامه های مناسب در خصوص شایسته سالاری در زمینه های انتخاب، انتصاب، ارتقاء، توسعه، آموزش و ... مدیران و کارکنان سازما.

      13. بررسی نیازها و فراهم آوردن امکانات رفاهی، تعاون و بهداشت و درمان کارکنان سازمان در قالب مقررات و امکانات.

      14. شناسائی و حل مشکلات بهداشتی، درمانی و خدمات بیمه ای ستاد سازمان.

      15. انجام امور بازنشستگان و موظفین بر اساس مقررات مربوطه .

      16. بررسی درخواست صدور مجوز استخدامی واصله از شرکتها، مجتمع ها و طرح های سازمان و زیرمجموعه و در صورت وجود شرایط صدور و ابلاغ آن و نظارت بر برگزاری آزمون های استخدامی.

      17. پیگیری و اخذ مجوز استخدامی برای شرکتهای تابعه از مراجع قانونی کشور و ابلاغ آن پس از تصویب.
      18. بسط سیستمهای رفاهی و پشتیبانی شغل و خانواده به منظور اطمینان از تامین رفاه ، سلامت جسمی و فکری مدیران و کارکنان و پاسخگوئی به مسائل و مشکلات مرتبط با روابط کار و محیط سازمانی.

      19. بررسی به منظور تدوین اصول و تهیه نظام اخلاقی حاکم بر اقدامات و ارائه خدمات سازمان (منشور اخلاقی سازمان) و ترویج و تشریح آن برای کارکنان.

      20. همکاری در بررسی و پی گیری امور مربوط به تکریم مردم و مراجعین و رعایت حقوق شهروندی آنان و تهیه برنامه های نظرسنجی در خصوص نحوه ارائه خدمات با مدیریت های ذیربط.

      21. انجام اقدامات لازم در مورد تامین خدمات عمومی ساختمان و تاسیسات و پذیرایی /کلیه امور نقلیه / چاپ و تکثیر/ مخابرات و نظارت بر حسن استفاده بر اموال و ملزومات بر اساس مقررات و دستورالعملها.
      22. اخذ نیازهای خدماتی و تدارکاتی واحدهای سازمانی و پیش بینی و برآورد نیازهای کلی وتهیه و خرید اقلام ، وسایل و ملزومات؛ و نگهداری و توزیع آنها در چهارچوب ضوابط و مقررات مربوطه .

      23. نظارت بر قراردادهای خدماتی، امور تاسیساتی، ساختمان، رستوران و ... سازمان.

      24. انجام امور مربوط به دبیرخانه سازمان از قبیل دریافت، ثبت و توزیع و ارجاع کلیه نامه و مکاتبات وارده و صادره و بایگانی.
      25. تدوین و بازنگری ساختار سازمانی و طرح تفصیلی (شرح وظایف، تعداد پستها، مسئولیتها و اختیارات و شرایط احراز) با توجه به استراتژیهای سازمان.
      26. نظارت بر تدوین و اصلاح ساختار تشکیلاتی شرکتها ، مجتمع ها و طرح های زیرمجموعه .

      27. برنامه ریزی، اجرا و نظارت به منظور استقرار سیتم مدیریت امنیت اطلاعات با هماهنگی مبادی ذی ربط.

      28. برنامه ریزی، اجرا و نظارت به منظور استقرار زیرساخت های ارتباطی مناسب IT و پیاده سازی و راهبری شبکه های ارتباطی سازمان با هماهنگی مدیریت های مربوطه و مبادی ذیربط.
      29. انجام هماهنگی های لازم بین بخش IT سازمان و شرکتهای زیرمجموعه، مجتمع ها و طرح های سازمان در راستای افزایش کارآئی و هم افزایی بیشتر امور IT .
      30. نیازسنجی، تامین، پیاده سازی و بروزرسانی سیستمهای اطلاعاتی مورد نیاز دفاتر سازمان
      31. تامین نیازمندیهای سخت افزاری، نرم افزاری و خدمات رایانه ای
      32. بررسی و ارائه پیشنهادات لازم جهت اصلاح ساختار نیروی انسانی شرکتها، مجتمع ها و طرحها به منظور رشد بهره وری
      33. تهیه گزارش ادواری و موردی درارتباط با عملکرد مدیریت به مقام مافوق
      34. تهیه و تدوین گزارشات تخصصی مربوطه برای ذینفعان درون و برون سازمانی
      35.. ارسال گزارش عملکرد دوره ای اجرای برنامه های تحت کنترل و نظارت به همراه پیشنهادهای بهبود عملکرد به مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبردی.
      36. اعلام نیازهای آموزشی، خدماتی، تدارکاتی، سخت افزاری و نرم افزاری، بودجه ای مدیریت به مدیریت های ذیربط
      37. پیشنهاد اهداف و برنامه ها مربوط به آن مدیریت در راستای استراتژیهای کلان سازمان
      38. نظارت بر اجرای برنامه ها و اهداف کارشناسان زیرمجموعه مدیریت.

      39. انجام سایر موارد در ارتباط با فعالیت های مربوطه .

      * اطلاعات تماس:

      آدرس: تهران، بالاتر از میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، نرسیده به خیابان سمیه، نبش کوچه شریف، پلاک 39
      کد پستی : 1581614513
      تلفن : 88842857
      فکس : 88307755
      ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه 7:30 تا 14:30


      * پست الکترونیک :
      shahmohammadi@imidro.gov.ir