شرکت های زغال سنگ طبس و البرز مرکزی (وابسته به ایمیدرو) طی 3 ماهه نخست امسال، بیش از 170 هزار تن کنسانتره تولید کردند. طی این مدت استخراج زغال سنگ این دو شرکت نیز نسبت به سه ماهه نخست سال 97، از 11 درصد رشد برخوردار بوده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت معادن و استخراج مواد معدنی، هیچ منافاتی با رعایت مبانی و الزام های زیست محیطی و منابع طبیعی ندارد.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه حدود چهار هزار معدن در کشور غیرفعال است، گفت: سیاست دولت در چارچوب برنامه احیای معادن کوچک که از طرح های اقتصاد مقاومتی است، تکیه و جذب مشارکت بخش خصوصی در این عرصه خواهد بود.
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو خبر داد: از محل حقوق دولتی، منابعی در اختیار طرح ایجاد زیر بناها قرار می گیرد تا در بخش زیرساخت های مورد نیاز معادن کوچک هزینه شود.
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری و فعالیت های معدنی گفت: شرکت های بزرگ سنگ آهن و مس تفاهمنامه ای با این صندوق امضا کرده اند تا شرایط برای پشتیبانی متقابل معادن کوچک و بزرگ فراهم آید.
عضو شورای راهبردی احیا و فعالسازی معادن کوچک و متوسط گفت: نهضت راه اندازی معادن کوچک مقیاس آغاز شده است.
تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ کشور طی 3 ماهه نخست امسال، 4 درصد رشد یافت.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان، ظرفیت تبدیل شدن به توانمندترین سازمان توسعه ای کشور را دارد.
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به اقدامات این مرکز در توسعه ساخت داخل اشاره کرد، گفت: گفت: سامانه و ثبت نیازمندی های فناورانه و توانمندی های موجود در حوزه معدن و صنایع معدنی، راه اندازی می شود که هدف آن برطرف کردن مشکلات زنجیره تامین است.