خدمات الکترونیکی
گزارش فساد و شکایات
X
فهرست اخبار اخبار معادن
  • افزایش 4.4 درصدی تولید معادن مس جهان
    شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    افزایش 4.4 درصدی تولید معادن مس جهان

    میزان تولید جهانی مس در بخش «معادن»، طی 5 ماهه نخست سال 2016 میلادی، 4.4 درصد افزایش یافت.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: میزان تولید معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان ماه مه سال جاری میلادی، حدود 8 میلیون و 111 هزار تن بود. در حالی که این رقم طی مدت مشابه سال گذشته، 7 میلیون و 767 هزار تن بود.

  • افزایش 18 درصدی تولید طلای موته
    چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    افزایش 18 درصدی تولید طلای موته

    میزان تولید مجتمع طلای موته طی 5 ماهه نخست امسال، 18 درصد افزایش یافت.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مجتمع طلای موته از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال، 117 کیلوگرم شمش طلای خالص تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 99 کیلوگرم بود. همچنین میزان تولید این شرکت نسبت به برنامه (93 کیلوگرم)، 26 درصد بیشتر شد.

  • ضرورت تجمیع معادن سنگ آهن در کشور
    سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    کرباسیان پیشنهاد داد؛

    ضرورت تجمیع معادن سنگ آهن در کشور

    رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: تجمیع و حمایت از معادن سنگ آهن به ویژه واحدهای کوچک، حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از ذخایر خدادادی معادن با هدف ایجاد بالاترین ارزش افزوده ضروری است.
    به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین همایش بین المللی سنگ آهن گفت: ایران دارای دو مزیت مهم صنعت فولاد، ذخایر غنی سنگ آهن و انرژی گاز است که باید از هر دو به نحو بهینه استفاده شود.

  • افزایش 38 درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ«طبس» و «البرز مرکزی»
    یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    افزایش 38 درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ«طبس» و «البرز مرکزی»

    میزان تولید کنسانتره زغال سنگ 2 شرکت طبس و البرز مرکزی، طی 5 ماهه نخست امسال، 38 درصد رشد یافت.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زغال سنگ طبس و البرز مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، 222 هزار و 895 تن کنسانتره زغال سنگ تولید کردند. اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 162 هزار و 69 تن بود. از این میزان، 177 هزار و 816 تن توسط «شرکت زغال سنگ طبس» و 45 هزار و 79 تن از سوی «شرکت زغال سنگ البرز مرکزی» تولید شد.

  • مقایسه اقتصاد معادن سه کشور شیلی، کانادا و ایران
    چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    مقایسه اقتصاد معادن سه کشور شیلی، کانادا و ایران

    دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی، به مقایسه نقش بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد شیلی، کانادا و ایران پرداخت. در این گزارش نوع نگاه و سرمایه گذاری های سه کشور مورد اشاره قرار گرفته است.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، نتایج پژوهشی دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره «مقایسه تطبیقی اقتصاد معدن در کشورهای شیلی، کانادا و ایران» حاکی است: بخش معدن به تنهایی نقش حائز اهمیتی در تولید ناخالص ملی هر 2 کشور معدن خیز جهانی (کانادا و شیلی) داشته و به صورت مستقیم و غیرمستقیم بخشی از درآمدهای صادراتی و مالیاتی و حمل ونقل کشورهای مذکور به نحوی وابسته به بخش معدن است.

  •  اعلام آمادگی کمیسیون ملی یونسکو برای توسعه همکاری با ایمیدرو
    سه شنبه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۵
    در ملاقات دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با کرباسیان اعلام شد؛

    اعلام آمادگی کمیسیون ملی یونسکو برای توسعه همکاری با ایمیدرو

    رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ، یکی از اهداف ایمیدرو را تلاش برای خروج حوزه معدن و صنایع معدنی کشور از انزوا و توجه مدیریت کلان کشور و تصمیم سازان به این حوزه دانست.
    به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان در ملاقات دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو تصریح کرد:
    فرصت های موجود در حوزه معدن یکی از فرصت ها و ظرفیت های مهم کشور پس از نفت و گاز است.

  • افزایش 4 برابری حفاری اکتشافی در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی
    یکشنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۵

    افزایش 4 برابری حفاری اکتشافی در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

    مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد: میزان حفاری اکتشافی این شرکت طی سال های اخیر 4 برابر شده است.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وجیه ا... جعفری که به مناسبت هفته دولت سخن می گفت با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به توسعه فعالیت های اکتشافی انجام شده طی 5 ساله اخیر در 3 حوزه کاری شامل سنگ آهن، زغال سنگ و پلی متال و شورابه ها از رقم 22 هزار متر در سال 90 به 80 هزار و 500 متر در انتهای سال 94 رسید.

  • اجرای 66 قرارداد امورزیربنایی معادن در سه سال اخیر
    دوشنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۵

    اجرای 66 قرارداد امورزیربنایی معادن در سه سال اخیر

    مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی خبرداد: در صورت تامین اعتبار لازم، تا پایان امسال 7 طرح زیربنایی به بهره برداری می رسد.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مرتضی هاشم پور که در آستانه هفته دولت و عملکرد این بخش سخن می گفت اظهار داشت: طی 3 سال اخیر (92 تا 94)، 66 قرارداد (پیمانکاری، نظارت، مشاوره و آزمایشگاه) برای اجرای طرح زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی (راه سازی و برق رسانی) با1350 میلیارد ریال اعتبار تعریف شده و در دست انجام است.

  • افزایش 134 درصدی تولید سنگ آهن جلال آباد
    سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    افزایش 134 درصدی تولید سنگ آهن جلال آباد


    میزان تولید مجتمع سنگ آهن جلال آباد طی چهار ماه نخست امسال، 134 درصد رشد یافت.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سید فرهاد اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: مجتمع سنگ آهن جلال آباد از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه 334 هزار و 793 تن سنگ آهن دانه بندی تولید کرد. اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 142 هزار و 758 تن بود.
    همچنین میزان تولید امسال نسبت به برنامه (230 هزار تن)، 45 درصد رشد نشان می دهد.

  • فارس،‌ هرمزگان و اصفهان بیشترین سرمایه گذاری در محیط زیست معادن  را انجام دادند
    چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    فارس،‌ هرمزگان و اصفهان بیشترین سرمایه گذاری در محیط زیست معادن را انجام دادند

    مرکز آمار ایران گزارش داد استان های فارس،‌ هرمزگان و اصفهان بیشترین سرمایه گذاری در بخش محیط زیست معادن را انجام داده اند.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، طبق نتایج جدید مرکز آمار ایران از وضعیت امور زیست محیطی در معادن کشور، توزیع استانی معادن در حال بهره برداری نیز نشان می دهد که در سال 93 استان های فارس، هرمزگان و اصفهان به ترتیب با 117، 62 و 46 معدن، بیشترین تعداد معادن دارای سرمایه گذاری در بخش محیط زیست را به خود اختصاص داده اند.