در سفر یک روزه معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری دو کشور در بخش معدن و صنایع معدنی تاکید شد.
رییس هیات عامل ایمیدرو از مذاکره با شرکتهای چند ملیتی برای حضور در معادن ایران خبر داد و گفت: در 2 هفته آینده مذاکراتی با طرف های چینی برای فاینانس 5 میلیارد دلار طرح انجام می شود.
مجموع تولیدات مواد معدنی ایران بیش از 348 میلیون تن است که بالاترین رقم تولید مواد معدنی در بین 10 کشور عضو اکو محسوب می شود که این میزان تولید، 83 میلیون تن از کشور دوم (قزاقستان) بیشتر است.
مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد گفت: این مجتمع طی 5 ماهه نخست امسال 295 هزار تن باریت استخراج کرد.
مدیر مجتمع فروکروم جغتای سبزوار، بزرگ ترین واحد تولیدکننده فروکروم پرکربن ایران گفت: با راه اندازی خط بریکت سازی در این مجتمع، 120 میلیارد ریال صرفه جویی ناشی از استفاده از مواد اولیه حاصل می شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان، خود را مکلف به فعال سازی معدن سرب و روی مهدی آباد می داند.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی، اغلب طرح های نیمه تمام صنایع معدنی از جمله 7 طرح فولاد استانی فعال شده است.
مجری طرح های اکتشافی استان خراسان جنوبی در مرکز تهیه و تولید مواد معدنی ایران، از دریافت 4 فقره پروانه جدید بهره برداری و اکتشاف در این استان خبر داد.
ایمیدرو در دومین گام خود در زمینه پرعیار سازی و فرآوری سنگ آهن کم عیار، طرح فرآوری سنگ آهن کم عیار معدن چغارت را اجرایی می کند.
تولید کنسانتره مجتمع سرب نخلک در ماه مرداد جاری، 22 درصد رشد داشت.