رییس هیات عامل ایمیدرو در گفت و گو با رادیو گفت و گو تاکید کرد: رویکردهایی که ایمیدرو طی سال های اخیر برای فعال سازی ظرفیت های معدن در اقتصاد، در پیش گرفته بنیادی است و اینگونه نیست که با تغییر دولت ها، شرایط دگرگون شود.
مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) گفت: این مرکز به دنبال توسعه همکاری استارتاپی با شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو 2 ماموریت معدنی به شرکت مشترک ایران و گینه ابلاغ کرد.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اکتشاف ذخایر معدنی در وسعت ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور توسط ایمیدرو از ابتدای دولت یازدهم کلید خورد و تنها عملکرد دولت در دو سال گذشته ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع بوده است. به گفته وی، افزایش 500 میلیون تنی ذخایر سنگ آهن، نتیجه فعالیت های این دوره ایمیدرو است.
قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو از الزام افزایش سرمایه شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته به این سازمان حداکثر تا 2 ماه آینده خبر داد.
رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با هیأت دولت (دوم شهریور سال99)، به راهبردهای اقتصادی مورد توجه خود اشاره کردند که از جمله آن ها می توان به جلوگیری از خام فروشی سنگ های قیمتی نام برد.
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: اتفاق بزرگی در توسعه سنگ های قیمتی در حال شکل گیری است که افزایش اشتغال و درآمدزایی جدیدی را برای بخش معدن در پی دارد.
رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با هیات دولت، بر جلوگیری از خام فروشی سنگ های قیمتی تاکید کردند.
قائم مقام ایمیدرو اعلام کرد: استراتژی این سازمان در همکاری با سازمان ها و مراکز علمی، تبدیل تفاهم نامه ها به قرارداد است. وی افزود: تفاهم نامه های ایمیدرو در حوزه های اکتشاف، پژوهش و زیرساخت، به قرارداد تبدیل شده و در حال پیگیری است.
بیش از 55درصد از سرمایه گذاری های 6 سال نخست دولت کنونی در بخش معدن و صنایع معدنی، طی دو سال اخیر انجام شده است. در حالی که مجموع سرمایه گذاری انجام شده طی دولت یازدهم و دوازدهم به بیش از 8.7 میلیارد دلار رسیده، مدل جدید نظارتی ایمیدرو سبب شد، 4.8 میلیارد دلار آن از این رقم، طی دو سال گذشته (97 و 98) محقق شد.