مدیریت های مجتمع پتاس خورو بیابانک و طرح شورابه های ترود، طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو)، یکپارچه سازی شد.
مرکز آمار ایران اعلام کرد: نتایج طرح آمارگیری از معادن در حال بهرهبرداری کشور، حاکی از افزایش ۵۸ درصدی ارزش افزوده و ۴ درصدی اشتغال در معادن طی سال ۹۷ است.
رییس هیات عامل ایمیدرو از شناسایی 760 محدوده امیدبخش با انجام اکتشافات جدید طی امسال خبر داد و گفت: امسال به ذخایر جدید سنگ آهن، طلا و بوکسیت دست یافتیم.
مدیر مجتمع روی مهدی آباد با اعلام اینکه تجهیزات فاز نخست کنسانتره روی وارد شده، خبر داد: عملیات فوندانسیون و نصب فاز نخست کارخانه فرآوری روی مهدی آباد، از ابتدای سال۹۹آغاز می شود.
تولید کنسانتره سنگ آهن در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در یازده ماه امسال با رشد 3درصدی همراه شد. این شرکت در مدت مورد بررسی نزدیک به 26 میلیون تن محصول تولید کرد.
معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان به توسعه همه صنایع معدنی در کنار فولاد توجه دارد.
جداول آماری عملکرد ۷۳ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس و اوراق بهاردار تهران حاکی است؛ مجموع فروش این شرکت ها طی ۱۱ ماه امسال، جهش ۷۱ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال داشته است.
مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اعلام کرد: تا پایان بهمن امسال، 143 معدن کوچک مقیاس احیا شد.
میزان انتقال شورابه ها از معدن پتاس خور و بیابانک به استخرهای تبخیری، تا پایان امسال به 18 میلیون متر مکعب می رسد.