خدمات الکترونیکی
گزارش فساد و شکایات
X
آخرین اخبار
  • توافقات شرکت های بزرگ معدنی با ایمیدرو در سومین نشست ایران و اروپا
    چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    توافقات شرکت های بزرگ معدنی با ایمیدرو در سومین نشست ایران و اروپا

    شرکت های بزرگ معدنی و مالی جهان در سومین مجمع ایران و اروپا،‌ آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کردند.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ در سومین مجمع ایران و اروپا که با حضور بیش از 400 مدیر و کارشناس از بزرگ ترین شرکت های معدنی،‌ صنعتی،‌ مالی و بیمه ای جهان در زوریخ سوییس برگزار شد، جرمی ویر (Jeremy Weir) مدیر عامل شرکت ترافیگورا (Trafigura) سومین شرکت بزرگ مواد خام دنیا،‌ پس از مذاکره با دکتر مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو از آمادگی این شرکت برای حضور و سرمایه گذاری در صنعت مس ایران خبر داد.

  • تفاهمنامه  میلیارد دلاری ایرالکو با سی.آر.ای.سی چین
    چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تفاهمنامه میلیارد دلاری ایرالکو با سی.آر.ای.سی چین

    تفاهم نامه سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری بین شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) با شرکت سی.آر.ای.سی چین در تهران به امضا رسید.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، این قرارداد از سوی «مجید پورعطار» مدیرعامل ایرالکو و «هو های»، مدیر روابط بین‌الملل این شرکت چینی ظهر امروز (چهارشنبه) امضا شد.

  • صادرات خام مواد معدنی نزولی و صادرات فولاد صعودی شد
    چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    صادرات خام مواد معدنی نزولی و صادرات فولاد صعودی شد

    گزارش جدید مرکز آمار ایران نشان از روند نزولی «صادرات مواد خام» معدنی می دهد این در حالی است که «صادرات محصول نهایی» همچون فولاد با رشد همراه بود.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود، ﺗﻐﯿﯿﺮات ارزش دﻻری ﺗﺠﺎرت ﺧﺎرﺟﯽ ﮐﺸﻮر را ﺑﺮ اﺳﺎس آﻣﺎر ﻣﻨﺘﺸﺮه ﮔﻤﺮک ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﺑﺨﺶ معدن (در کنار سایر بخش های اقتصادی شامل ﮐﺸﺎورزی و ﺷﮑﺎر و ﺟﻨﮕﻠﺪاری، ﺷﯿﻼت، اﺳﺘﺨﺮاج ﻣﻌﺪن و ﺻﻨﻌﺖ) اعلام کرد که در آن ارزش دلاری صادرات «مواد خام» معدنی طی زمستان 94، بیش از 30 درصد کاهش یافت.

  • پیگیری ایمیدرو برای حل اختلاف صنایع بالادستی و پایین‌دستی فولاد
    سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    پیگیری ایمیدرو برای حل اختلاف صنایع بالادستی و پایین‌دستی فولاد

    رییس هیات عامل ایمیدرو از برگزاری جلسه‌ای برای حل اختلاف صنایع بالادستی و پایین‌دستی فولاد در زمینه‌ تامین نیاز مواد اولیه این صنایع خبر داد.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان ، با بیان این مطلب اظهار داشت: حمایت از تولید داخل اصل است و در حوزه صنعت فولاد؛ تولیدکنندگان فولاد، لوله سازان، خودروسازان و بقیه صنایع از نظر ما دارای اهمیت هستند و معتقدیم در شرایط فعلی، همه صنایع بالادستی و پایین دستی باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که قیمت جهانی فولاد بر خلاف سال گذشته که افت زیادی پیدا کرده بود،

  • "پوسکو – دوو " کره جنوبی بندر پارسیان ایران را احداث می کند
    سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    با امضای تفاهمنامه ای در تهران؛

    "پوسکو – دوو " کره جنوبی بندر پارسیان ایران را احداث می کند

    سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و و شرکت «پوسکو- دوو» (POSCO DAEWOO)، با امضای تفاهم نامه ای، ساخت و توسعه بندر پارسیان (منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان) را مورد تاکید قرار دادند.
    به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، بر اساس این تفاهم نامه که بین مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و یونگ سانگ کیم (Youngsang Kim) رئیس هیات مدیره شرکت «پوسکو- دیوو» کره جنوبی در حاشیه سفر رییس جمهوری کره به تهران امضا شد، بندر پارسیان در شهرستان پارسیان (استان هرمزگان) توسط این شرکت احداث می شود.

  • امضای  تفاهم نامه یک میلیارد یورویی ایمیدرو و شرکت  پوسکو
    سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    امضای تفاهم نامه یک میلیارد یورویی ایمیدرو و شرکت پوسکو

    با امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت «پوسکو» (POSCO) ، ایران و کره جنوبی همکاری های خود را در زمینه فولاد و صنایع مرتبط گسترش می دهند.
    به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، تفاهمنامه مذکور بین مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو و " اوه جوون کاون " (OH-JOON KWON) در حاشیه سفر رییس جمهوری کره به تهران امضا شد. مدت زمان تفاهمنامه امضا شده بین ایمیدرو و پوسکو دو سال تعیین شده است.

  • نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به مدل سرمایه گذاری
    دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    در دیدار روسای ایمیدرو و اتاق بازرگانی مطرح شد:

    نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به مدل سرمایه گذاری

    رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: برای توسعه بخش معدن در کشور نیاز به تدوین مدل سرمایه گذاری و معافیت های قانونی 7 تا 10 ساله داریم.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ مهدی کرباسیان در نشست هم اندیشی اعضای هیات عامل ایمیدور با رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و اعضای هیات رییسه این اتاق با بیان این مطلب گفت: حمایت ها از بخش معدن باید به صورت قانونی عملی شود به طوری که با ایجاد فضای تنفس به سرمایه گذار شرایط برای سودآوری و افزایش انگیزه مشارکت در توسعه بخش معدن فراهم شود.

  • نیروهای بومی، ظرفیت اصلی شرکت های معدنی هستند
    دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    نیروهای بومی، ظرفیت اصلی شرکت های معدنی هستند

    رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به این که نیروهای بومی ظرفیت اصلی شرکت های معدنی هستند یکی از اصلی ترین سرمایه گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت، «آموزش» با اولویت گذاری به استان سیستان و بلوچستان است.

    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان پس از بهره برداری نخستین کارخانه تولید شمش آنتیموان در منطقه سفید آبه سیستان و بلوچستان، افزود: نیروهای بومی پس از آموزش از سوی سازمان فنی و حرفه ای، تحت نظارت سازمان نظام مهندسی معدن قرار می گیرند.

  • راهبرد ایمیدرو، خارج ساختن سبد مواد معدنی از حالت تک بعدی است
    دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    راهبرد ایمیدرو، خارج ساختن سبد مواد معدنی از حالت تک بعدی است

    سرپرست مرکز فراوری مواد معدنی گفت: راهبرد ایمیدرو، خارج ساختن سبد مواد معدنی از حالت تک بعدی است.
    به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، غلامرضا ملاطاهری در مراسم افتتاح واحد استحصال شمش آنتیموان سفیدابه با بیان این مطلب اظهار داشت: در سیاست های ابلاغی ایمیدرو، بر توجه به عناصر با ارزش افزوده تاکید شده و اعلام شده که در سبد محصولات معدنی، علاوه بر فلزات کنونی نظیر آهن، مس، سرب و غیره، به فلزات خاص توجه شود.

  • کشف پهنه های امید بخش،‌ نشانه اقتصاد مقاومتی است
    دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    استاندار سیستان و بلوچستان:

    کشف پهنه های امید بخش،‌ نشانه اقتصاد مقاومتی است

    پهنه های امیدبخش معدنی کشف شده در سیستان و بلوچستان، در راستای اقتصاد مقاومتی است.
    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پهنه های امیدبخش معدنی کشف شده در این استان، اثری از خرد و دانایی در راستای اقتصاد مقاومتی است.