وزیر معدن و پترولیوم افغانستان از دولت و بخش خصوصی ایران برای سرمایه گذاری مشترک در معادن این کشور دعوت کرد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایران و افغانستان مکمل یکدیگر در توسعه ظرفیت های معدنی هستند،
دبیر علمی دومین سمپوزیوم بینالمللی پژوهشگران فرآوری اعلام کرد: این رویداد، فرصتی برای اشتراک گذاری آخرین یافتههای پژوهشی در رشته بسیار مهم فرآوری است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در توسعه پایدار، نگاه وزارت صمت و ایمیدرو بیننسلی است و در بعد کیفی، با افزایش ضریب پیچیدگی زنجیره و تولید محصولات متنوع با ارزشافزوده بالا، میتوانیم اشتغال و ارزآوری را افزایش دهیم که در این زمینه دانشگاهها، با توان تحقیقاتی و نیروی انسانی خلاق خود، میتوانند نیروی محرکه این تغییر باشند.
معاون برنامهریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو آماده حمایت نامحدود از طرحهای توسعه فرآوری است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: شرکت های معدنی و صنایع معدنی، برای دوران پس از رفع تحریم ها آماده شوند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: پروژه های شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(ومعادن) بر حسب شاخص ها و ناترازی ها اولویت بندی شود تا بر اساس وضعیت، اقدامات توسعه ای مختص به آن انجام شود.
دومین سمپوزیوم بین المللی پژوهشگران فرآوری مواد معدنی (IMPRS 2025) و نخستین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای صنایع معدنی، فردا در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برگزار می شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت تعیین سیاست گذاری های حوزه روابط عمومی معدن و صنایع معدنی در کارگروه روابط عمومی ایمیدرو، گفت: به لحاظ هم افزایی و ساماندهی برنامه های حوزه روابط عمومی؛ علاوه بر شرکت های زیرمجموعه؛ دیگر روابط عمومی معدن و صنایع معدنی نیز پیرو نقشه راه و سیاست های روابط عمومی ایمیدرو برنامه ریزی کنند.
در اردیبهشت 1404، دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد مهندسی معدن دانشگاه تهران به همراه اساتید برجسته، از معدن مهدیآباد یزد بازدید تخصصی کردند؛ این معدن با ذخیره 400 میلیون تنی سنگ معدن و فناوریهای پیشرفته، بزرگترین تولیدکننده کنسانتره سرب و روی در خاورمیانه است و بازدید فرصتی بینظیر برای آشنایی عملی با استخراج، فرآوری و فناوریهای نوین در صنعت معدن بود.