سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    • ستاری: امکانات توسعه عناصر نادر خاکی را به ایمیدرو ارایه می دهیم

      معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: همه امکاناتمان را برای توسعه عناصر نادر خاکی در اختیار ایمیدرو قرار می دهیم.
      ستاری: امکانات توسعه عناصر نادر خاکی را به ایمیدرو ارایه می دهیم

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، سورنا ستاری در مراسم رونمایی نخستین شمش عناصر نادر خاکی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به سطح توقعات و انتظارات مردم از سطح رفاه، تغییر نوع اشتغال و غیره، دیگر با نفت خام 200 دلاری نمی توان کشور را اداره کرد و باید فراموش کنیم که با صادرات نفت، گاز و سنگ آهن می توانیم اشتغالزایی کنیم. 

      وی ادامه داد: اکنون مهم نیست که چقدر منابع طبیعی و سنگ خام داریم و آنچه مهم است صنایع پایین دستی و فرآوری مواد است. آنچه ثروت خلق می کند، دانش است. باید با این تفکر خداحافظی کنیم که منابع زیر خاک، ثروت محسوب می شود. فرزندان و مغزها سرمایه اند. پایه اقتصاد، آدم و مغز است و منابع طبیعی نیست. 

      ستاری گفت: خام فروشی را هر کشوری می تواند انجام دهد. استخراج  نفت از زیر زمین و صادر کردن آن، هنر محسوب نمی شود. هنر این است که ماده معدنی را فرآوری کرده و با ارزش افزوده بالا به فروش رساند.

      وی ادامه داد: رویکرد ایمیدرو برای ورود به فرآوری عناصر نادر خاکی باعث خرسندی است و همه امکانات برای توسعه این حوزه در اختیار این سازمان خواهد بود.

      ستاری اظهار داشت: حدود 4میلیون 700 هزار نفر دانشجو در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند که فارغ التحصیلان کشورمان معادل دانشجویان فارغ التحصیل آمریکاست. در حال حاضر، 32 میلیون نفر بین 20 تا 40 سال جمعیت جوان داریم که در هیچ کشور اروپایی نیست.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.