سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    • استقبال از دومین نمایشگاه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ایمیدرو

      دومین نمایشگاه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی روز چهارشنبه 19 اسفند ماه در ایمیدرو برگزار شد و مورد استقبال همکاران قرار گرفت.
      استقبال از دومین نمایشگاه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ایمیدرو

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، در این نمایشگاه یک روزه، محصولات گوهرسنگی شامل انواع سنگ های خام (راف)،‌ نگین های ساده (دامله)،‌ تراش خورده فَسِت،‌ فانتزی،‌ هنری،‌ مجسمه ها، انگشتری مردانه و زنانه و سرویس های سنگی زنانه و ... عرضه شد. همچنین انواع کارهای تلفیقی طلا،‌ نقره،‌ برنج و ... نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
      گوهر سنگ های عرضه شده در دومین نمایشگاه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی این سازمان را مواردی همچون عقیق،‌ آمیتیست(آمتیست)،‌ فیروزه،‌ یشم،‌ یاقوت،‌زمرد،‌ زبرجد و ... در بر می گرفت.
      علاوه بر این،‌ نمایش تجهیزات و دستگاه های گوهرتراشی و گوهرشناسی از دیگر برنامه های این نمایشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به شمار می آمد.
      کشورمان با دارا بودن یک درصد جمعیت جهان و دارا بودن کلکسیونی از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی،‌ از جایگاه مناسبی در صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برخوردار نیست در حالی که این صنعت تاثیرات قابل توجهی در اقتصاد کشورهایی در حال توسعه همچون سریلانکا، نپال و تایلند داشته دارد.
      ارتباط بین بخش معدن و بازار، ارتباط موثر با کشورهای دارای پتانسیل غنی از جمله تاجیکستان ، ارمنستان و ... و همچنین ایجاد کریدور مناسب برای ورود سنگ های خام و انجام فراوری ، بازاریابی و فروش آن می تواند ایران را به عنوان هاب منطقه ای معرفی کند.
      جایگاه جهانی صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در سال 2013 حدود 600 میلیارد دلار بوده و ارزش افزوده در این صنعت بیش از دیگر صنایع معدنی است. هندوستان با یک برنامه پنج ساله، صادرات سنگ های قیمتی خود را از 800 میلیون دلار به 20 میلیارد دلار افزایش داده است.
      عربستان با واردات سالانه بیش از 600 تن انواع جواهرات و سنگ های قیمتی، بزرگترین وارد کننده طلا و جواهرات در سطح جهان است و در مقابل ایتالیا با صادرات 600 تا 700 تن طلا و جواهرات در سال، بزرگترین صادرکننده طلا در جهان محسوب می شود.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.