سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    • استاندار هرمزگان تاکید کرد:

      ایجاد انقلاب اقتصادی در هرمزگان با احداث بندر پارسیان

      استاندار هرمزگان گفت: احداث بندر پارسیان منجر به انقلاب اقتصادی در استان هرمزگان و منطقه می شود.
      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ جاسم جادری استاندار هرمزگان در بازدید از منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با بیان مطالب فوق اظهار داشت: پتانسیل و قابلیت های موجود در این شهرستان به گونه ای است که ایجاد بندری مشابه بندر شهید رجایی در پارسیان دور از انتظار نیست.
      ایجاد انقلاب اقتصادی در هرمزگان با احداث بندر پارسیان

      وی تصریح کرد: محیط زیست باید با تعامل با بخش صنعت،‌ مسیر توسعه را هموار کند به این دلیل که با احداث بندر پارسیان، انقلاب اقتصادی در منطقه به وقوع می پیوندد با اینحال توجه به مسائل زیست محیطی باید مد نظر فعالان صنعتی قرار گیرد.
      جاسم جادری افزود: اگر به دلیل احداث بندر نیاز به برخی هماهنگی ها وجود دارد با تامین نظر روستاییان این کار به اجرا در آید  و تاخیری در روند عملیات اجرایی صورت نپذیرد.
      همزمان، مجید وفادار مدیر کل محیط زیست استان هرمزگان نیز از صدور مجوز کلی برای زیر ساخت های منطقه یاد شده خبر داد.
      حسن شاهرخی مدیر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان گفت: از اهداف ایجاد منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان می توان به کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولید شده ، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر ، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی ، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه و کاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی است. به گفته حسن شاهرخی ایجاد بندر و توسعه این منطقه،  همانند سدی برابر مهاجرت نیروی جوان عمل می کند.
      منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان یکی از زیرمجموعه های ایمیدرو،‌ در محدوده ای افزون بر 9 هزار و 800 هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده است. با توجه به موقعیت منطقه‌،‌ یک شرکت خارجی که پنجمین شرکت ساخت و ساز جهان محسوب می شود،‌ پس از مذاکراتی که با ایمیدرو انجام داده آمادگی خود را برای احداث بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اعلام کرده است. 
      در روزهای اخیر نیز مسئولان و اهالی پارسیان از عملیات توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی  این شهرستان حمایت کردند.
      امام جمعه شهر پارسیان با ابراز رضایت از ایجاد این منطقه اقتصادی گفت: مهم ترین قطب اقتصادی شهرستان، منطقه پارسیان است که امیدواریم  با تسریع در عملیات اجرایی  و استقرار صنایع انرژی بر در این شهرستان شاهد شکوفایی اقتصادی منطقه باشیم.
      حجت الاسلام هادی میرزایی افزود: جوانان دانش آموخته و جویای کار در سطح شهرستان چشم انتظار رونق  منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان هستند تا ضمن ادای دین برای به حرکت دراوردن چرخ های اقتصادی کشور بتوانند در دیار خود مشغول  به کار شده و ناچار به مهاجرت نشوند.
      علی قاسمی عضو شورای شهر کوشکنار از توابع شهرستان پارسیان ضمن تقدیر از مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان  حمایت خود و سایر اهالی را از توسعه بندر و منطقه ویژه اقتصادی با مراعات ابعاد گوناگون زیست محیطی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.
      فرماندار شهرستان پارسیان با تاکید بر اینکه مردم  این خطه دوستدار صنعت هستند، افزود: بدیهی است با عنایتی که دست اندرکاران خواهند داشت مولفه های زیست محیطی در ایجاد بندر و سایر تاسیسات مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی منظور خواهد شد.
      محمد رادمهر اضافه کرد: از محل جذب سرمایه و صنعت سبز و پاک شرایط برای  توسعه پایدار واشتغال مولد فراهم می شود، به همین دلیل مجموعه مدیریتی استان و شهرستان از هر تلاشی که برای پویایی منطقه انجام  بگیرد  قاطعانه حمایت می کنند.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.