سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    • نیروهای بومی، ظرفیت اصلی شرکت های معدنی هستند

      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به این که نیروهای بومی ظرفیت اصلی شرکت های معدنی هستند یکی از اصلی ترین سرمایه گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت، «آموزش» با اولویت گذاری به استان سیستان و بلوچستان است.

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان پس از بهره برداری نخستین کارخانه تولید شمش آنتیموان در منطقه سفید آبه سیستان و بلوچستان، افزود: نیروهای بومی پس از آموزش از سوی سازمان فنی و حرفه ای، تحت نظارت سازمان نظام مهندسی معدن قرار می گیرند.
      نیروهای بومی، ظرفیت اصلی شرکت های معدنی هستند

      وی اظهار داشت: وجود معادن با ارزش، یکی از نعمت های خداوند است که به سیستان و بلوچستان عنایت فرموده و ما در تلاش هستیم زمینه استخراج و فرآوری این معادن را فراهم کنیم.
      رئیس هیات عامل ایمیدرو، استان سیستان و بلوچستان را یکی از اولویت های دولت در بخش صنایع معدنی دانست و گفت: در این حوزه، اقدامات وسیعی در چابهار آغاز شده است. به طوری که علاوه بر عملیاتی شدن طرح فولاد مکران (با ظرفیت 1.6 میلیون تن و برنامه ریزی برای ارتقا به 3 میلیون تن)، در سال جاری نیز اجرای طرح کارخانه آلومینیوم آغاز می شود.
      وی از حمایت استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان حوزه اکتشاف تقدیر کرد و افزود: اکتشاف حوزه سختی است و اگر حمایت استاندار نبود به طور قطع عملیات اکتشافی در این استان با مشکل روبه رو می شد.
      علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: دانشگاه های این استان دارای ظرفیت ارزشمندی هستند که می توان از آنها به نحو شایسته ای استفاده کرد.
      وی افزود: بیش از یک سال، میز معدن با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه و بخشی خصوصی راه اندازی شده است که می توان از این ظرفیت برای توسعه و صنعتی شدن استان استفاده کرد.
      وی اظهار داشت: به برکت برجام اکنون تعاملات دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت با تیم های خارجی قوت گرفته است که انتظار داریم، هدایت و انتقال این تیم به استان انجام تا زنجیره تولید تکمیل شود.
      استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در کنار استخراج معادن این استان و تولید شمش، زنجیره فرآوری و تولید صنایع پایین دستی ایجاد شود.
      نخستین کارخانه تولید شمش آنتیموان در منطقه سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان روز یکشنبه با حضور مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو، استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید. این کارخانه با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال، امکان اشتغال 20 نفر را فراهم کرده و دارای 25 هزار تن ذخیره قطعی معدنی است.
      منبع: ایرنا
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.