سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    • کرباسیان در مراسم افتتاح سه طرح فولاد مبارکه خبر داد:

      صادرات 7 میلیارد دلار صنایع معدنی کشور در سال جدید

      رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد در سه ماهه نخست سال 95، صادرات صنایع معدنی کشور به 7 میلیارد دلار رسیده که به جز قیمت، موضوع کیفیت در این میزان صادرات از اهمیت خاصی برخوردار است.
      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در مراسم افتتاح سه پروژه‌ سولفورزدایی، واحد آب دِمین(سختی زدایی آب) و بریکت‌سازی فولاد مبارکه اصفهان، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه صنعت و معدن یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم است، اظهار کرد: افتتاح این سه پروژه اقدام بسیار ارزنده‌ای بوده چرا که در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی بوده و به عنوان یکی از سیاست‌های اساسی برنامه ششم محسوب می‌شود.
      صادرات 7 میلیارد دلار صنایع معدنی کشور در سال جدید

      وی افزود: افتتاح پروژه آب دمین، ضایعات را به محصول تبدیل کرده و محصولات به دست آمده در دیگر بخش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که نتیجه آن، ایجاد صدها میلیون دلار ارزش افزوده بوده و تولید ملی کشور را افزایش خواهد داد.
      کرباسیان با بیان اینکه پروژه سولفورزدایی استانداردهای کیفی فولاد را افزایش داده و جایگزین واردات بخشی از محصولات فولادی در کشور شده است، تصریح کرد: استفاده از فناوری پیشرفته،‌ تأمین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز برای مسأله آب دمین کار بسیار مشکلی بود که جا دارد از همه تلاشگران و کسانی که در این راستا در فولاد مبارکه اصفهان فعالیت داشتند، تقدیر شود.
      وی خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان طی سه سال گذشته پروژه‌های بسیار مهمی را به مرحله بهره‌برداری رسانده و جایگاه ویژه خود را در حوزه توسعه کشور حفظ کرده است که در دولت یازدهم توازن تولید فولاد در کشور تنظیم شد و امیدواریم در افق 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن برسد.
      رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: «قیمت تمام شده»،‌ «بهره‌وری» و «کیفیت» سه عامل مهم در صادرات فولاد کشور به حساب می‌آید و فولاد مبارکه اصفهان در جهت صرفه‌جویی آب اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام داده است. وی ادامه داد:  میزان مصرف آب فولاد مبارکه همه ساله رو به کاهش بوده که امیدواریم این روند در شرکت فولاد مبارکه اصفهان باز هم ادامه پیدا کند.
        گزارش تصویری

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.