سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    • برای نخستین بار در ایران محقق شد؛

      تولید بوهمایت پایه کاتالیست ها در مقیاس صنعتی

      مجری طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت آذرشهر اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور بوهمایت ماده پایه کاتالیست ها در مقیاس صنعتی به همت متخصصان مرکز تحقیقات کاربردی مواد معدنی غرب کشور تولید شد.
      بوهمایت به عنوان یکی از کانی ها، علاوه بر کاربرد در تولید آلومینیوم، به عنوان یک ماده در ساخت پایه کاتالیست ها در صنعت نفت و پتروشیمی کاربرد دارد.
      تولید بوهمایت پایه کاتالیست ها در مقیاس صنعتی

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهندس حابل زادبود گفت: پیش از این نیز از بوهمایت در مقیاس نیمه صنعتی در مرکز تحقیقات کاربردی مواد معدنی شمال غرب کشور برای ساخت پایه کاتالیست ها مورد استفاده قرار گرفته  و پس از اطمینان از مشخصات فنی و تایید، به صورت انبوه تولید شده است.
      وی افزود: کشورهای معدودی دانش فنی تولید بوهمایت ماده پایه کاتالیست را دارند و با تولید این محصول درمرکز تحقیقات کاربردی مواد معدنی غرب کشور، ایران به جمع معدود کشورهای تولیدکننده این محصول پیوست.  برای تولید این ماده، کارشناسان این مرکز بیش از یک سال صرف تحقیق و پژوهش کردند.
       زادبود با بیان اینکه مرکز مذکور در حال حاضر توان تامین 300 تن از حدود 3000 تن نیاز کشور به بوهمایت ماده پایه کاتالیست را دارد، تصریح کرد: قیمت بوهمایت با توجه به نوع کاربرد آن در صنایع مختلف به ازای هر کیلوگرم از 25 تا 500 دلار متفاوت است.
      وی ادامه داد: با تولید بوهمایت ماده پایه کاتالیست در ایران علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، کاهش وابستگی و تحقق تکیه بر توان داخلی و توانمندی های بومی، گام اساسی اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم یک محصول راهبردی صنعت نفت برداشته شده است.
      زادبود گفت: با تولید این محصول در مرکز یاد شده ، بخشی از نیاز کشور تامین و انتظار می رود در آینده نزدیک با افزایش ظرفیت تولید ، نیاز کشور مرتفع شود.
      وی افزود: در صورت سرمایه گذاری بیشتر و تامین منابع لازم، می توان ظرفیت تولید را افزایش داد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.