سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    • کرباسیان :

      جبران عقب ماندگی رشد اقتصادی از طریق افزایش بهره وری میسر است

      معاون وزیر و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: جبران عقب ماندگی رشد اقتصادی سال های گذشته ، از طریق افزایش هر چه بیشتر بهره وری امکانپذیر است.
      جبران عقب ماندگی رشد اقتصادی از طریق افزایش بهره وری میسر است

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان دوشنبه در مراسم دومین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم ، رشد اقتصادی کشور باید از طریق 69 درصد سرمایه گذاری و 31 درصد آن از بهره وری حاصل شود که این امر در سال های گذشته نه تنها میسر نشد، بلکه در سال 91 رشد منفی 8 / 5 درصد داشتیم.
      وی ادامه داد: منابع درآمدی کشور محدود است و اگر بخواهیم به رشد 8 درصدی در اقتصاد برسیم، باید به سمت بهره وری، سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.
      کرباسیان یکی از وظایف مدیران بهره وری را نظم پذیری دانست و گفت: از جمله دلایل پیشرفت کشورهای صنعتی ، برنامه ریزی ، نظم پذیری و رفتن به سوی بهره وری است.
      وی درعین حال تصریح کرد:  افزایش توان علمی کارکنان، آموزش های حین خدمت، ارائه آمار صحیح و واقعی و همچنین توجه به تحقیق و توسعه همگی در رشد بهره وری موثر است.
      معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه هنوز سهم بخش معدن و صنایع معدنی به جایگاه واقعی در حوزه اقتصاد کلان دست نیافته است، افزود: تاکنون تنها در 7 درصد مساحت کشور کارهای اکتشافی انجام شده و این در حالی است که ما دارای منابع عظیم خدادادی از جمله ذخایر معدنی غنی هستیم.
      کرباسیان گفت: امسال با وجود تمام سختی هایی که واحدهای صنعتی داشتند، ما موفق به رشد تولید از جمله در فولاد و معادن شدیم و این مسئله نشان می دهد اگر بیشتر به سمت بهره وری بیشتر حرکت کنیم و باور " ما می توانیم" داشته باشیم، حتی می توانیم در ردیف 20 کشور مطرح جهان قرار بگیریم.
      وی همچنین بر لزوم تلاش بیشتر در حوزه استخراج ، فراوری و ایجاد ارزش افزوده در معادن تاکید کرد و افزود: ایران می تواند در رشد تولیدات صنایع معدنی گام های بلندتری بردارد. 
      وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و بهره وری از هم تفکیک ناپذیر هستند، افزود: باید روش ها، رفتارها و آیین نامه ها نیز مطابق با فرهنگ بهره وری باشد.
      کرباسیان تصریح کرد: بخش معدن در تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نقشی تاثیرگذار دارد و می تواند برنامه هایی را که در این زمینه تدوین می شود، تسریع کند.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.