سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    • استاندار تهران:

      بخش معدن، موفقیت ما را در اقتصاد جهانی تضمین می کند

      حسین هاشمی، استاندار تهران گفت: بخش معدن، موفقیت ما را در تجارت جهانی تضمین می کند.
      بخش معدن، موفقیت ما را در اقتصاد جهانی تضمین می کند
      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رئیس کمیسیون صنایع و معادن دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در گردهمایی مدیران ارشد ایمیدرو و شرکت های تابعه گفت: در صورت عضویت کشور به سازمان تجارت جهانی و اعمال تعرفه 15 درصدی برای تبادل کالا، تنها بخشی که توان رقابت خواهد داشت، بخش معدن است و در تحریم ها دیدیم که مس به عنوان یکی از محصولات معدنی، به دلیل نیاز کشورها به آن، در لیست کالاهای تحریمی قرار نگرفت
      وی ادامه داد: ایمیدرو به دلیل تولید کالاهای استراتژیک، بازوی راست وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و نقش کلیدی در توسعه داشته و خواهد داشت.
      هاشمی با بیان اینکه در دوره های قبلی، در مجلس تلاش زیادی کردیم جلوی خام فروشی را بگیریم، تصریح کرد: اکنون وضعیت خام فروشی مواد معدنی در کشور تا حدودی بهتر شده، اما واقعیت این است که دانه بندی سنگ آهن و صادرات، به توسعه کشور کمک نمی کند. 
      وی ادامه داد: باید به سمت سرمایه گذاری در بخش فرآوری مواد معدنی برویم چرا که این امر، نه تنها اشتغال و ارزش افزوده ایجاد می کند و توان اقتصادی کشور را بالا        می برد بلکه این محصولات، مورد نیاز شدید کشورهای صنعتی دنیاست.
      استاندار تهران با اشاره به اینکه با ادامه روند مذاکرات ژنو، به تدریج از رکود و تورم خارج می شویم و وضعیت اقتصادی بهتری را تجربه می کنیم، اظهار داشت: تا رسیدن به این نقطه، دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند و در اجرای طرح ها، خود بخشی از سرمایه گذاری را انجام داده و حمایت کند. به عنوان مثال، وقتی ایمیدرو 30 درصد سرمایه گذاری کند، بخش خصوصی با اطمینان وارد سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی می شود.
       هاشمی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، ریل گذاری درست برای رسیدن به حماسه اقتصادی است، گفت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری در این زمینه از هر جهت (آینده نگری، فضای باز اقتصادی، اتکا به خود، تعامل با دنیا، توجه به بخش خصوصی و غیره) امیدوار کننده بود و طبق اظهارات ایشان، دولت یازدهم، این حماسه را به سرمنزل مقصود می رساند.
      وی افزود: بخش معدن، از نقشی مهم در اقتصاد برخوردار  بوده و خواهد بود و امیدواریم سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران - که از پیشتازان این مسیر خواهد بود- با تدبیر مدیران این سازمان به اهداف توسعه ای کشور دست یابد.
       
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.