سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    • بازتاب برگزاری کنفرانس اقتصادی ایران - آلمان ؛

      تمایل شرکت های آلمانی برای ورود به بازارهای ایران

      روزنامه آلمانی " تاگس اشپیگل" در شماره دیروز خود با اشاره به برگزاری کنفرانس اقتصادی ایران و آلمان نوشت: تحریم ها علیه ایران به زودی می تواند پایان یابد و به این ترتیب شرکت های آلمانی نمی خواهند فرصت ارتباط اقتصادی با ایران را از دست بدهند.
      تمایل شرکت های آلمانی برای ورود به بازارهای ایران

       به گزارش روابط عمومی ایمیدرو،‌ روزنامه مذکور با اشاره به سفر هیات اقتصادی و صنعتی ایران به آلمان به منظور شرکت در کنفرانس بزرگ اقتصادی ایران – آلمان که از امروز برگزار می شود، از تمایل شرکت های آلمانی برای ورود هر چه سریع تر به بازارهای ایران خبر داده است.

      موسسه کسب و کار خاورمیانه و شمال افریقا (Numov ) که در سال 1934 تاسیس شده، میزبانی کنفرانس مذکور را برعهده دارد و هدف آن این است که از تجارت آلمان در منطقه حمایت کند.
      از سوی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سه تن از معاونان این وزارتخانه، اکبر ترکان مشاور رییس جمهوری ایران در مسایل اقتصادی ، رییس مرکز توسعه تجارت و مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران به همراه شماری از مدیران و صاحبان بخش خصوصی در کنفرانس حضور دارند و قرار است با صاحبان صنایع بخش خصوصی آلمان که در زمینه سرمایه گذاری در خاورمیانه فعالیت دارند، بحث و مذاکره کنند.
      مهدی کرباسیان معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو نیز روز سه شنبه در این نشست مزیت ها و ظرفیت های بخش معدن و صنایع معدنی ایران را تشریح می کند.
       "تاگس اشپیگل" نوشت: برای ایران واضح است که تحریم های غرب علیه ایران باید خاتمه یابد.
      "هلنا رانگ" از مدیران تجاری و برگزار کنندگان این کنفرانس در این باره اظهار داشت که برای وی علایق و خواسته های اقتصادی آلمان اولویت دارد و اقتصاد آلمان ارتباط اقتصادی با ایران را بعضا از دست داده است. از زمانی که تحریم ها علیه ایران از اوایل سال جاری میلادی سست شده است، بسیاری از کشورها همکاری های اقتصادی با ایران را آغاز کرده اند.
      "رانگ" همچنین تاکید کرد که " وقتی دیگران همه این کار را انجام می دهند(مناسبات اقتصادی با ایران) ما هم باید آن را انجام دهیم".
       
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.