سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    • بازدید رئیس جمهور از غرفه عملکرد ایمیدرو در استان سیستان و بلوچستان

      رئیس جمهور در اولین روز سفر خود به سیستان و بلوچستان با حضور در همایش توسعه و سرمایه گذاری از نمایشگاه مزیت های اقتصادی استان که در حاشیه همایش برگزار شد، بازدید کرد.
      بازدید رئیس جمهور از غرفه عملکرد ایمیدرو در استان سیستان و بلوچستان
       در این نمایشگاه بخش اکتشاف، معدن و صنایع معدنی نقش محوری را داشت و به همین جهت غرفه سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران در اولین لحظه ورود رئیس جمهور به محوطه دانشگاه سیستان و بلوچستان مورد توجه  و بازدید ایشان قرار گرفت.
      آقای روحانی در حالی که اعضای هیات دولت، معاونان رئیس جمهور، جمعی از مقامات مملکتی، آقای مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از جمله دکتر شریعتمداری معاون اجرایی و آقای حسین فریدون مشاور ریاست جمهور، آقای مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی همراهی می شد،‌ از غرفه سازمان ایمیدرو که در آن فعالیت ها و عملکرد سازمان در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در زمینه اکتشاف نمایش داده شده بود، بازدید کرد.
       
      در این غرفه کارشناسان ایمیدرو جزئیات طرحهای اکتشافی سازمان در منطقه استان سیستان و بلوچستان را توضیح دادند که مورد توجه قرار گرفت.
      باتوجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان از مزیتهای بالایی در زمینه معدن و ذخایر معدنی برخوردار است ‌این برنامه ها مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت.یکی دیگر از پروژه های مورد توجه پروژه استحصال شمش آنتیموان در استان و سیستان و بلوچستان است با راه اندازی این طرح 200تن شمش آنتیموان در آن استحصال می شود.
      آقای دکتر حسن روحانی پس از بازدید از غرفه عملکرد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و آشنایی با فعالیت ها و برنامه های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان سیستان و بلوچستان و طرح های اکتشافی آن به ویژه طرح استحصال شمش آنتیموان و نیز تاثیرات منفی ناشی از بلا تکلیفی این شرکت، برای ادامه کار یا واگذاری آن به بخش خصوصی به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد هر چه سریع تر تکلیف چگونگی ادامه کار این مرکز را مشخص کند.
       
       این شرکت در دولت قبل براساس مصوبه ای در لیست واگذاریها قرار گرفته بود اما  در دولت یازدهم وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با توجه به حاکمیتی بودن فعالیت های این مرکز و نقش آن در برنامه های توسعه ای ایمیدرو ، درخواست عدم واگذاری آن را داد که تا کنون تصمیم گیری قطعی نشده است.
      شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران درحال حاضر به عنوان بازوی عملیاتی سازمان ایمیدرو با سرمایه گذاری  سنگینی عملیات اکتشاف و اجرای طرح های معدنی و صنایع وابسته به آن شامل طرح استحصال آنتیموان در استان سیستان و بلوچستان را دست اجرا دارد که بلا تکلیفیی ناشی از موضوع واگذاری شرکت سرمایه گذاری های پیش رو را با اختلال همراه کرده است.
       
       فایل پیوست
       
      IMG_0844.JPG109.13  کیلوبایت
      IMG_0857.JPG105.73  کیلوبایت
      IMG_0872.JPG95.76  کیلوبایت
      IMG_0899.JPG107.67  کیلوبایت
      IMG_0902.JPG122.67  کیلوبایت
      IMG_0907.JPG126.17  کیلوبایت
      IMG_0875.JPG121.73  کیلوبایت
      IMG_0881.JPG116.39  کیلوبایت
      IMG_0896.JPG98.39  کیلوبایت
      DSC_2541.jpg63.63  کیلوبایت
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.