سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    • سفیر اسپانیا از پروژه های منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بازدید کرد

      پدرو ویینا سفیر اسپانیا در ایران به همراه استاندار هرمزگان و رییس بنیاد مستضعفان از دو پروژه آهن اسفنجی و فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بازدید کرد.
      سفیر اسپانیا از پروژه های منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بازدید کرد

       به گزارش روابط عمومی ایمیدرو مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در دیدار سفیر اسپانیا از پروژه های منطقه ویژه  ، اهداف  پروژه های اجرا شده و سند چشم انداز برای تحقق تولید 10 میلیون تن فولاد، 500 هزارتن آلومینیوم، 70 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی و 3000 مگاوات تولید برق را تشریح کرد.

      مسعود هندیان تحقق اهداف میان مدت منطقه را باور آحاد کارکنان به رهبری خانواده بزرگ منطقه و حمایت مسئولان عالی سازمان ایمیدرو و استان ذکر کرد و افزود: با تفکر متعالی ناشی از توسعه در بنیاد مستضعفان در مدت کوتاهی فولادکاوه جنوب توانست 28 درصد از 5/8 ملیارد دلار کل سرمایه گذاری های منطقه را به خود اختصاص دهد.
      وی ادامه داد: سرمایه گذاری بنیاد در قالب احداث کارخانه های تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 1850 هزار تن، با سرمایه 360میلیون دلار، آب شیرین کن با ظرفیت 100 هزار متر مکعب تولید روزانه و سرمایه گذاری 150میلیون دلار، طرح گندله سازی با ظرفیت 5 میلیون و سرمایه 320 میلیون دلار، نیروگاه صبا انرژی برای تولید972 مگاوات برق و سرمایه گذاری 900 میلیون دلار و  فولادسازی با دو مدول 2/1 میلیون تن که در مجموع 4/2 میلیون تن بیلت با سرمایه گذاری 671 میلیون دلار را تولید خواهد کرد، است.  
      هندیان با اشاره به تمایل دولت های اروپایی برای سرمایه گذاری در کشوری امن مانند ایران اظهار داشت: حضور سفیر اسپانیا در استان هرمزگان، نتیجه تعاملات مناسب اقتصادی و صنعتی در منطقه ویژه  است که به موجب آن یادداشت های اقتصادی و صنعتی متعددی با فولاد کاوه در قالب قراردادهای همکاری امضا و در مرحله اجرای پروژها است.
      جادری استاندار هرمزگان هدف از این اقدام را توجه دولت به هرمزگان به عنوان یک قطب نوظهور در عرصه صنعت بیان کرد و افزود: قابلیت های هرمزگان به گونه ای است که می تواند مسیر توسعه را با سرعتی دو چندان برای دستیابی به سکوی ممتاز تولید طی کند.
      ویینا سفیر اسپانیا نیز در این بازدید تجمع صنایع انرژی بر در یک نقطه مهم و استراتژیک را شگفت انگیز و قابل تقدیر خواند.
      وی در مذاکراتی که با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس داشت، خواستار بسط و گسترش همکاری در زمینه های اقتصادی و صنعتی بین دولت اسپانیا و منطقه ویژه شد که این پیشنهاد مورد استقبال مدیر عامل منطقه قرار گرفت و مقرر شد در آینده ای نزدیک با تشکیل گروه های کارشناسی زمینه حضور اسپانیا در منطقه فراهم شود. 
      محمد فروزنده رییس بنیاد مستضعفان نیز ضمن ابراز رضایت از تعامل منطقه با فولاد کاوه جنوب اظهار داشت: در سه سال آینده تحولات اقتصادی در هرمزگان به گونه ای رقم خواهد خورد که زیرساخت های شهر بندرعباس نیازمندیک توسعه فراگیر خواهد شد و بنیاد سعی دارد در منطقه وِیژه سرمایه گذاری های بیشتری را انجام دهد.
       
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.