به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، در این توقف کاتالیستهای ریفرمر و جاذبهای سولفورزدای گاز فرآیند، با کاتالیست و جاذبهای بومیسازیشده ایرانی، جایگزین شد.
مدتزمان تعمیرات در مدت زمان 22 روز و حدود 40 هزار نفر ساعت بوده که طبق برنامه به پایان رسیده است.
بومی سازی در طرح نورد گرم و صرفه جویی 32 میلیارد تومانی
از سوی دیگر، "الکتروموتور پینچ رولهای کلاف پیچ نورد گرم" که عمدتا وارداتی و از رده خارج بودند، توسط متخصصان ایرانی در شرکت مبارکه بومیسازی شد. بومیسازی انجام شده بیش از 32 میلیارد ریال برای این شرکت صرفه اقتصادی داشته است.
بنابر این گزارش، در اثر تحریمها عملا امکان خرید این تجهیز از شرکت خارجی غیرممکن بود.