سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    • کرباسیان : ایمیدرو می تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد

      معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در پایان مراسم امضای دو تفاهمنامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: ایمیدرو می تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد و نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
      کرباسیان : ایمیدرو می تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد

       به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دکتر مهدی کرباسیان  افزود: در سال های گذشته بخصوص سال 90 و 91 بیش از 20 هزار میلیارد تومان از اموال ایمیدرو به اسم خصوصی سازی در قالب رد دیون واگذار شد و لذا بسیاری از طرح ها متوقف ماند ؛ اما ما وظیفه داریم طرح های نیمه تمام را با ساز و کارهای مناسب از جمله مشارکت با بخش های غیردولتی به جریان بیاندازیم.

      کرباسیان ادامه داد: به عنوان مثال در مورد هفت طرح فولاد استانی به همین روش عمل می شود. اکنون برای اجرا و تکمیل سه طرح با مشارکت 35 درصدی ایمیدرو و 65 درصدی بخش غیردولتی قرارداد امضا شد و برای چهار طرح باقیمانده نیز در آینده نزدیک اقدام خواهد شد.
       وی گفت: همچنین برخی طرح های جدید را واگذار خواهیم کرد مانند زغال سنگ طبس که با اعلام فراخوان آن، بخش خصوصی برنده شد.
      رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: بودجه سال 93 ایمیدرو برای اجرای طرح ها کافی نیست و امیدواریم بتوانیم برای اجرای طرح ها از محل صندوق توسعه ملی وام بگیریم.
      کرباسیان در مورد دستاوردهای مذاکره با هیات های خارجی یادآور شد: مذاکره با شرکت ها و هیات های خارجی نشان دهنده گشایش هایی است که در روابط خارجی حاصل شد و این مذاکرات همچنان ادامه دارد که امیدواریم با برداشتن تحریم های ظالمانه در آینده نزدیک بتوانیم وارد مرحله  عملیاتی برای سرمایه گذاری شویم.
      وی افزود: در حال حاضر برخی از شرکت های خارجی در حوزه فولاد مذاکره را برای تولید 10 میلیون تن فولاد در جنوب ایران شروع کرده اند.
       
      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.