سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    • رئیس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با همتای قزاقی اعلام کرد:

      پیشنهاد ایمیدرو برای سرمایه گذاری مشترک درمعادن بوکسیت قزاقستان

      معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با همتای قزاقی خود پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک با قزاقستان برای اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن بوکسیت در این کشور را داد.
      پیشنهاد ایمیدرو برای سرمایه گذاری مشترک درمعادن بوکسیت قزاقستان

       به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر مهدی کرباسیان در دیدار با هیات قزاقستانی اظهار داشت: با توجه به سابقه مطلوب رابطه ایران و قزاقستان، ایمیدرو علاقه مند به همکاری این کشور با ایران در حوزه معدنی و صنایع معدنی شامل اکتشاف، تامین مواد اولیه صنعت آلومینیوم و احداث کارخانه های تولید شمش، توسعه صنعت فولاد، عناصر کمیاب خاکی و دیگر مواد معدنی است.

      وی ادامه داد: با توجه به کمبود معادن بوکسیت در ایران و در عین حال، برنامه توسعه صنعت آلومینیوم تا 1.5 میلیون تن ظرفیت، تامین پودر آلومینا در دستور کار ایمیدرو قرار دارد و ما می توانیم با تاسیس یک شرکت مشترک ایرانی- قزاقی، در معادن بوکسیت قزاقستان سرمایه گذاری کنیم. خرید محصول تولیدی نیز توسط ایران تضمینی بوده و تولید مازاد نیز از طریق خلیج فارس روانه بازارهای بین المللی خواهد شد. 
      کرباسیان خاطرنشان کرد: قانون دست ما را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت توسعه معادن و صنایع معدنی باز گذاشته است و هر جا نیاز باشد شریک می شویم.
       همچنین در این جلسه، بیبیت آتامکولف (Beibit Atamkulov)، معاون وزیر صنعت و فناوری های نوین قزاقستان با ابراز علاقه مندی این کشور برای تداوم همکاری بیشتر در زمینه صنعت، معدن و تجارت گفت: این کشور در زمینه معدن تاکنون فعالیت های زیادی انجام داده و متمایل است در حوزه های اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی شامل مس، فولاد، آلومینیوم، فروکروم، طلا، تیتانیوم، و غیره با ایران همکاری کند. 
      وی در ادامه سخنان خود، از سفر قریب الوقوع معاون نخست وزیر قزاقستان به ایران خبر داد و خواستار گنجانده شدن زمینه های همکاری معدنی دو کشور در حوزه های زمین شناسی، استخراج مواد معدنی و تولید تکنولوژی در یادداشت تفاهم نهایی دو جانبه شد.
       
      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.