سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    • مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اعلام کرد:

      اجرای عملیات اکتشافی انگوران برای دستیابی به ذخایر جدید/ رشد 20 درصدی استخراج ماده معدنی در سال 99

      مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اعلام کرد: این مجتمع با هدف شناسایی ذخایر جدید ماده معدنی، برنامه انجام حفاری اکتشافی را طی سال جاری در دستور کار دارد.
      اجرای عملیات اکتشافی انگوران برای دستیابی به ذخایر جدید/ رشد 20 درصدی استخراج ماده معدنی در سال 99

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امید فلاح با بیان این مطلب اظهار داشت: مجتمع سرب و روی انگوران در سال گذشته، عملیات اکتشافی مقدماتی در محدوده ۳۸ کیلومتری پروانه بهره برداری مجتمع را انجام داد و برنامه امسال نیز اجرای عملیات حفاری اکتشافی به طول 13 هزار متر است.

      وی ادامه داد: استخراج ۸۵۰ هزار تن ماده معدنی، استخراج ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی از بخش زیر زمینی، عملیات خاکبرداری با حجم ۴ میلیون و ۴۰۲ هزار متر مکعب و نیز اجرای فاز سوم احیای دمپ های باطله (کاشت نهال در عرصه ایی به وسعت 2 هکتاری) و پذیرش گردشگر معدنی و ژئوتوریسم در صورت موافقت ستاد کرونای استان، از جمله برنامه های مجتمع در سال جاری است.

      رشد 20 درصدی استخراج ماده معدنی در سال 99

      مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به اینکه به رغم مشکلات فراوان پیش روی این مجتمع از جمله تحریم های همه جانبه و بیماری کرونا، از نظر استخراج و ارسال ماده معدنی با افزایش مواجه بود، گفت: این مجتمع در سال گذشته، ۹۱۹ هزار و ۱۸۴ تن ماده معدنی از بخش روباز استخراج کرد که رشدی 20.5 درصدی را نسبت به سال ۹۸ تجربه کرد.

      وی ادامه داد: میزان استخراج ماده معدنی از بخش زیر زمینی نیز طی سال گذشته، 126 هزار و ۴۲۸ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 40 درصد افزایش داشت.

      فلاح خاطرنشان کرد: مجتمع انگوران در سال گذشته، ۹۵۵ هزار و ۲۴۸ تن ماده معدنی از بخش روباز ارسال کرد که علاوه بر افزایش 40.5 درصدی نسبت به سال ۹۸، رکورد ارسال ماده معدنی بعد از ۵ سال ثبت شد .

      وی افزود: همچنین در سال گذشته ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ تن ماده معدنی زیر زمینی ارسال شده است که نسبت به سال ۹۸ از رشد ۲ هزار درصدی برخوردار بود.

      اقدامات توسعه ای سال 99

      فلاح با اشاره به اقدامات توسعه ای سال گذشته مجتمع انگوران گفت: افتتاح طرح استخراج ماده معدنی از بخش زیرزمینی با حضور مقامات کشوری و استانی و احداث ۱۲۰۰ متر نوارنقاله داخل تونل بخش زیرزمینی برای انتقال مواد استخراج شده به خارج از تونل از جمله این اقدامات است.

      وی ادامه داد: انجام مطالعه به منظور استفاده از سیستم سورتینگ برای بازیابی کان سنگ کم عیار مجتمع یکپارچه سازی سیستم فروش و مالی مجتمع، دریافت نخستین پروانه گردشگری معدنی و ژئوتوریسم ایران به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران – مجتمع معدنی سرب و روی انگوران، از دیگر اقدامات مذکور بود.

      مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطرنشان کرد: طی سال ۹۹ از نخستین پروانه گردشگری معدنی ایران توسط وزیر صنعت ، معدن ، تجارت و رییس کارگروه گردشگری مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

      وی در خاتمه افزود: این شرکت در سال گذشته، به روستاهای مجاور شهر دندی و ماهنشان، خدمات با ماشین آلات معدنی و راهسازی به مدت ۹۷۰ ساعت ارائه داد.

      منبع: روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.