سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    • با راه اندازی طرح های در دست اجرای ایمیدرو 54 هزار شغل مستقیم ایجاد می شود

      با تکمیل و راه اندازی طرح های در دست اجرای ایمیدرو 54 هزار شغل مستقیم و 350 هزار شغل غیرمستقیم تا سال 1398 ایجاد می شود.
      با راه اندازی طرح های در دست اجرای ایمیدرو 54 هزار شغل مستقیم ایجاد می شود

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امیر خرمی شاد معاون برنامه ریزی و توسعه ایمیدرو در پنجمین روز از هفته معدن که به نام روز معدن و صنایع معدنی نامگذاری شده است، افزود: اهتمام ایمیدرو تاکید بر خرد جمعی است و بر همین اساس راهبردهای جدید ایمیدرو با بهره گیری از صاحب نظران تدوین شده است.
      وی با تشریح برنامه های انجام شده ایمیدرو اظهار داشت: ایمیدرو توجه ویژه ای به بخش اکتشاف دارد و در این زمینه در وسعت 200 هزار کیلومتر مربع اکتشافات معدنی در نقاط مختلف کشور از جمله سنگان را برای مدت سه سال برنامه ریزی کرده است.
      خرمی شاد، تعریف 80 پروژه برای ایجاد زیربناهای لازم در مناطق معدنی و تقویت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی که سرمایه آن از 10 به 220 میلیارد تومان افزایش می یابد، از دیگر برنامه ها برشمرد.
      وی ادامه داد: برای تامین ماشین آلات معدنی با همکاری ایمیدرو و بانک ها مبلغ 360 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که ایمیدرو در این زمینه بین 2 تا 10 درصد یارانه سود تسهیلات بستگی به نوع معادن به معدنکاران پرداخت می کند.
      خرمی شاد با بیان اینکه دولت یازدهم خصوصی سازی را بر مبنای علمی و دقیق انجام خواهد داد، تصریح کرد: ایمیدرو خود را حامی و مشوق بخش خصوصی می داند و هر جا که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند، ایمیدرو ورود نمی کند.
      وی با بیان اینکه ایران به دلیل داشتن ذخایر غنی معدنی و همچنین تنوع آن در ردیف کشورهای مطرح معدنی جهان قرار گرفته است، گفت: ایمیدرو مشوق های خوبی را در قالب بسته های حمایتی از سرمایه گذاری ، توسعه پوشش بیمه برای اکتشافات معدنی، تضمین خوراک طرح ها، تامین و کمک به ایجاد زیرساخت ها ، توانمندسازی منابع انسانی و ... در نظر گرفته است.
      خرمی شاد افزود: سازمان های توسعه ای نقطه اتصال بین دولت و بخش خصوصی هستند و به عنوان حلقه واسط بین دولت و بخش خصوصی عمل می کنند؛ لذا لازم است دولت از سازمان های توسعه ای مانند ایمیدرو حمایت های لازم را داشته باشد تا بتواند اعتبارات لازم را برای اجرا و تکمیل طرح ها داشته باشد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.