سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    • 803 شهید ، 38 هزار و 500 ایثارگر و 2 هزار و 560 جانباز ؛

      ایمیدرو مصوبات ایثارگران و جانبازان را مو به مو اجرا می کند

      مشاور امور ایثارگران ایمیدرو اعلام کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تاکنون تمام مصوبات قانونی در مورد ایثارگران و جانبازان را به طور کامل اجرا کرده است.
      ایمیدرو مصوبات ایثارگران و جانبازان را مو به مو اجرا می کند

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، سید اسدا... ایرانمنش گفت: در دیدار جانبازان ایمیدرو با دکتر مهدی کرباسیان رییس هیات عامل سازمان که به مناسبت روز جانباز انجام شد، وی بر حمایت همه جانبه از ایثارگران و جانبازان سازمان تاکید کرد ضمن اینکه از چهار نفر از کارکنان جانباز ایمیدرو تجلیل شد.
      وی افزود: در این دیدار ابتدا گزارشی از عملکرد واحد ایثارگران را به رییس هیات عامل ارائه دادم و وی نیز رهنمودهای لازم را بیان کرد و تاکید داشت که بخش ایثارگران سازمان به عنوان یک بخش فعال و پویا باید خدمات رسانی خود را ادامه دهد.
      ایرانمنش ادامه داد: دکتر کرباسیان تاکید کردند که ایثارگران و جانبازان با جان و دل برای نظام تلاش کرده اند و لذا ما وظیفه داریم از این قشر به نحو احسن حمایت و پشتیبانی کنیم.
      وی تصریح کرد که واحد امور ایثارگران ایمیدرو موظف شده است مانند گذشته خدمات خود را به
      خانواده های شهدا و ایثارگران ادامه دهد.
      ایرانمنش با بیان اینکه ایثارگران نمادهای فداکاری در راه آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و جامعه هستند، به همین دلیل باید با تجلیل از این اسوه های ایثار و از خودگذشتگی، نسل جوان کشور را با آنان آشنا کرد و یکی از راه های این کار برگزاری آیین های نکوداشت شهدای گرانقدر، تجلیل از جانبازان و ایثارگران است ؛ به همین دلیل هر ساله ایمیدرو برای تقدیر از جامعه ایثارگری ، مراسم بزرگداشت و یادواره شهدا برگزار می کند. سال گذشته 24 مراسم یادواره و تجلیل از ایثارگران با حضور مدیران عامل شرکت ها و مقام های محلی برگزار و از خانواده معظم شهدا و ایثارگران تجلیل شد.
      وی گفت: در سال جاری نیز 26 مراسم یادواره و تجلیل از ایثارگران برگزار می شود که از ابتدای امسال تاکنون 2 مراسم برگزار و بقیه به تدریج تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.
      مشاور ایثارگران ایمیدرو ادامه داد: 803 شهید در مجموع کارکنان شرکت های تابعه و واگذار شده ایمیدرو وجود دارد که این واحد ارتباط مستمری با خانواده های آنان دارد ضمن اینکه در دیدارهایی با مدیران عامل واحدهای مربوطه مشکلات ایثارگران را پیگیری می کند.
      ایرانمنش با بیان اینکه پرونده های ایثارگران ایمیدرو به روزرسانی شده است، گفت: در حال حاضر واحد امور ایثارگران در تمام شرکت ها راه اندازی شده که ایثارگران می توانند مسایل و مشکلات خود را با این واحدها مطرح کنند.
      وی دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مراسم های مختلف برای آزادگان و ایثارگران ، اقدام برای تبدیل وضعیت فرزندان شهدا، برگزاری نشست های ویژه با مشاوران شرکت های تابعه و واگذار شده با حضور مشاور ایثارگران وزارت صنعت، معدن و تجارت از دیگر اقدامات انجام شده واحد ایثارگران ایمیدرو است.
      ایرانمنش افزود: امسال نیز 6 نشست برای ایثارگران سازمان به منظور تبیین راهکارهای خدمات مطلوب به ایثارگران برگزار خواهیم کرد.
      وی تصریح کرد: لایحه خدمات جامع ایثارگران در مجلس شورای اسلامی تدوین شده و به مجمع تشخیص مصلحت رفته که پس از تایید برای اجرا به مجلس بازگردانده شده است. این لایحه که پس از تصویب اکنون به صورت قانون درآمده ، توسط رییس مجلس شورای اسلامی برای اجرا ابلاغ شده است.
      ایرانمنش ادامه داد: آیین نامه های اجرایی قانون جامع ایثارگران اکنون توسط کارگروهی از نمایندگان بنیاد شهید و دولت در دست تدوین است که پس از تصویب آیین نامه های اجرایی ، واحد ایثارگران ایمیدرو نیز این قانون را مبنای فعالیت های خود قرار خواهد داد.
      وی اظهار داشت: در مجموع 38 هزار و 511 نفر ایثارگر شاغل و بازنشسته در شرکت های تابعه و واگذار شده سازمان وجود دارد و شمار جانبازان شاغل نیز در مجموع 2 هزار و 563 نفر است.
      ایرانمنش در پایان از حمایت های دکتر کرباسیان معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو و همچنین آقای قاسمی معاون مالی اقتصادی و پشتیبانی سازمان توسعه از واحد امور ایثارگران تشکر کرد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.