سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    • سه نیروگاه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس امسال اجرایی می شود

      سه طرح نیروگاهی با ظرفیت 1700 مگاوات و سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار امسال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اجرایی می شود.
      سه نیروگاه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس امسال اجرایی می شود

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مسعود هندیان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اعلام این خبر گفت: نیروگاه های مذکور شامل طرح نیروگاه صبا با ظرفیت 972 مگاوات و سرمایه گذاری 900 میلیون دلار، نیروگاه نما به ظرفیت 500 مگاوات و سرمایه گذاری 500 میلیون دلار و نیروگاه شرکت غدیر اوکسین به ظرفیت 235 مگاوات و سرمایه گذاری 102 میلیون دلار هستند.
      وی افزود: اهمیت طرح های نیروگاهی در این منطقه به عنوان زیرساخت صنایع معدنی مانند صنایع آلومینیوم و فولاد بسیار بالاست و زمینه را برای تشویق سرمایه گذاران به منظور حضور در این منطقه فراهم می کند.
      هندیان ادامه داد: چند طرح دیگر منطقه ویژه در سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد که از جمله آنها می توان به نصب تجهیزات مکانیزه مربوط به طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد فله از 6 به 12 میلیون تن اشاره کرد که با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال اجرا می شود.
      وی اظهار داشت: همچنین فاز نخست فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب برای تولید یک میلیون و 200 هزار تن شمش فولادی با سرمایه گذاری 400 میلیون دلار، فاز نخست آب شیرین کن شرکت مذکور برای تولید 30 هزار مترمکعب آب شیرین در شبانه روز و یک طرح تولید قیر با ظرفیت 300 هزار تن و سرمایه گذاری 55 میلیون دلار از دیگر طرح هایی است که امسال آماده بهره برداری خواهد شد.
      هندیان درباره سرمایه گذاری های انجام شده در سال 92 گفت: شاخص های سرمایه گذاری مصوب شده و در دست اقدام مربوط به سال 92 در مجموع شامل 9 طرح با مجموع سرمایه گذاری 3/3 میلیارد دلار بود که عملیات اجرایی بعضی از این طرح ها شروع شده و یا طبق برنامه ریزی انجام شده در سال 93 شروع خواهد شد و تعدادی از طرح ها نیز مراحل قانونی سرمایه گذاری را طی کرده و در شرف انعقاد قرارداد واگذاری زمین هستند.
      وی افزود: با بهره برداری از طرح های مذکور بیش از سه هزار شغل جدید در منطقه ایجاد خواهد شد
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.