سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    • جلسه کارگروه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ایمیدرو برگزار شد؛

      گلوگاه های صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی رفع می شود

      معاون معادن و اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در دوازدهمین جلسه کارگروه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی گفت: رفع گلوگاه های صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ضروری است.
      گلوگاه های صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی رفع می شود

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، جمشید ملارحمان در این جلسه بر لزوم تغییر نگرش مسئولان نسبت به این تاکید و پیشنهاد کرد با تشکیل کنسرسیومی متشکل از اتحادیه ها و انجمن های مربوطه اولویت های این صنعت مشخص شود.
      وی اظهار داشت: کمک ایمیدرو به صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نرم افزاری بوده ؛ از این رو لازم است از سوی صاحبان این صنعت موضوعاتی پردازش شود تا ایمیدرو در راستای راهبرد کلان خود بتواند گام هایی بردارد.
      مدیر زیرساخت و تجهیز معادن ایمیدرو نیز در این جلسه با ارائه گزارشی در زمینه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی گفت: ایران به لحاظ برخورداری از ذخایر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی جایگاه مناسبی در جهان دارد که باید از آن حمایت شود.
      عباس رنجبر حمایت از صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را از الزامات رشد و تعالی آن دانست و گزارشی از کنفدراسیون جهانی جواهرات، ساختار کشورهای هند، تایلند و اتحادیه اروپا و ماموریت آنها و درآمد کشورهای مذکور در این زمینه بیان کرد.
      وی افزود: تدوین برنامه جامع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و مدل سازی فرایند رشد این صنعت، به دلیل ارزش افزوده‌ مطلوب آن و همچنین جلوگیری از خروج ارز و فرصت‌های اشتغالزایی مناسب این صنعت ضروری است.
      کشتی آرا رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نیز در این جلسه گفت که با ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو در این صنعت، احتمال دستیابی این صنعت به جایگاه واقعی خود بسیار خواهد بود.
      در ادامه جلسه ، حاضران نظرات خود را در زمینه گسترش حمایت از سرمایه گذاری در اکتشاف، استخراج و فرآوری و محل های مناسب عرضه و شفاف سازی بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را بیان کردند.
      دوازدهمین جلسه کارگروه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور معاون معادن و اکتشاف سازمان توسعه ، مدیریت زیرساخت و تجهیز معادن ، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان صنایع دستی ایران، نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا،جواهر ، نقره و سنگ‌های قیمتی، معاون فنی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ، نمایندگان وزارت‌خانه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و برخی از صاحب‌ نظران معدن و فرآوری این صنعت در ایمیدرو تشکیل شد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.