سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    • کشورهای طلایی و نقره ای جهان

      تولید فلزات گرانقیمت طلا،‌نقره،‌ پلاتینیوم و پالادینیوم در انحصار کشورهای چین،‌ مکزیک،‌ افریقای جنوبی و روسیه قرار دارد.
      کشورهای طلایی و نقره ای جهان

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ نماگرهای سالانه نشریه اکونومیست برای سال 2014 نشان می دهد تولید سالانه طلا در چین به 361تن می رسد که بیشترین میزان تولید این فلز گرانبها در جهان است و پس از آن استرالیا با 258 تن و امریکا با 233 تن در رتبه های دوم و سوم قرار می گیرند.
      از سوی دیگر مکزیک با تولید 4.7 هزار تن نقره در جایگاه نخست تولید نقره قرار گرفته است. کشورهای پرو با بیش از 3400 تن و چین با 3200 تن جایگاه دوم و سوم را به دست آوردند.
      همچنین در تولید پلاتینیوم افریقای جنوبی با تولید 151 تن بالاترین میزان تولید جهانی را در اختیار دارد و روسیه با تولید 26 تن رتبه دوم و پس از آن امریکا و کانادا به طور مشترک رتبه سوم را با تولید نزدیک به 11 تن به دست آوردند.
      علاوه بر این کشور روسیه با تولید سالانه 84 تن پالادیوم بزرگ ترین تولیدکننده این فلز گرانبها شناخته می شود. افریقای جنوبی با حدود 80 تن دومین کشور تولید کننده پالادیوم است و امریکا و کانادا با تولید 28 تن سومین تولیدکننده این فلز محسوب می شوند.
      ذخیره طلای ایران
      از سوی دیگر ایران با اکتشافات فعلی تاکنون توانسته به ذخیره 350 تنی طلا دست یابد این در حالیست که میزان ظرفیت تولید شمش طلا از معادن 300 کیلوگرم است اما با احتساب طرح جدید طلای زرشوران 3 تن به ظرفیت فعلی تولید این فلز گرانقیمت افزوده می شود. طرح طلای زرشوران قرار است در فاز توسعه به ظرفیت 6 تن در سال افزایش یابد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.