سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    • امسال 10 میلیون و 500 هزار تن کنسانتره سنگ آهن در مجتمع چادرملو تولید می شود

      جانشین مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد: برنامه تولید کنسانتره سنگ آهن در این مجتمع برای امسال 10 میلیون و 500 هزار تن است که در سه ماهه نخست 2 میلیون و 750 هزار تن کنسانتره تولید شده است.
      امسال 10 میلیون و 500 هزار تن کنسانتره سنگ آهن در مجتمع چادرملو تولید می شود

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، عباس بیک در آستانه روز صنعت و معدن (10 تیر) در جمع خبرنگاران بازدید کننده از مجتمع چادرملو افزود: معدن چادرملو در توسعه اقتصادی استان و کشور نقش مهمی ایفا می کند و تاکنون برای بیش از سه هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده که با اجرای طرح های توسعه ای میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.
      وی گفت: در سه ماه نخست امسال علاوه بر تولید کنسانتره، بیش از 385 هزار تن سنگ آهن دانه بندی و 270 تن آپاتیت (فسفات) تولید شده است.
      بیک از راه اندازی کارخانه فولاد چادرملو با ظرفیت سالانه یک میلیون تن تا پایان امسال خبر داد و افزود: این کارخانه در حال حاضر 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
      وی اضافه کرد: در سال جاری همچنین فازهای 1 و 2 نیروگاه 500 مگاواتی و واحد نورد فولاد ابرکوه با ظرفیت سالانه 450 هزار تن به بهره برداری خواهدرسید.
      بیک ادامه داد: بر اساس اکتشافات انجام شده تاکنون در ایران 4/4 میلیارد تن ذخیره معادن سنگ آهن برآورد شده که 2.5 تا 3 میلیارد تن آن قابل برداشت است و در چادرملو نیز از 400 میلیون تن ذخیره برآورد شده 320 میلیون تن آن قابل استحصال است.
      جانشین مدیرمجتمع چادرملو درباره برنامه های آینده اظهار داشت: اجرای طرح توسعه گندله سازی از 3.4 به 4 میلیون تن در سال 94 ، بهره برداری از طرح آهن اسفنجی با ظرفیت 1.6 میلیون تن در سال 95 و افتتاح طرح فولادسازی ابرکوه با ظرفیت سالانه 600 هزار تن از برنامه های آینده چادرملو به شمار می رود.
      بیک درباره بومی سازی گفت: با حمایت مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو تاکنون 5700 قطعه از تجهیزات و قطعات مورد نیاز در بخش های استخراج، بهره برداری و تولید بومی سازی و ساخت داخل شده که این تعداد حدد 60 درصد از کل تجهیزات مورد نیاز مجتمع است.
      وی افزود: همچنین برای ساخت داخل کردن بقیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز چادرملو بتدریج در حال مذاکره با شرکت های ایرانی هستیم.
      بیک اظهار داشت: مجتمع چادرملو در حال حاضر 34.1 درصد سنگ آهن کشور را تولید می کند و در این زمینه مقام نخست را دارد و پس از آن معدن گل گهر با 25 درصد دارای رتبه دوم است.
      این گزارش حاکیست: ایران با تولید 34 میلیون تن سنگ آهن در سال 2013 میلادی در جایگاه دهم جهان قرار دارد و 1.25 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده است.
      یادآور می شود: 22 نفر از خبرنگاران رسانه های گروهی در چارچوب برنامه های روز صنعت و معدن به دعوت روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از بخش های مختلف مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در استان یزد بازدید کردند.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.