سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    • خودکفایی سیمان چگونه محقق شد؛

      مدیرعامل شرکت احداث صنعت: هر 1.5سال یک کارخانه سیمان ساختیم

      مدیرعامل شرکت احداث صنعت اعلام کرد: این شرکت با تکیه بر خودباوری، تلاش و سازندگی موفق شد در دوران فعالیتش 12 کارخانه سیمان ، یک پایانه صادراتی در داخل و 2 کارخانه سیمان درخارج کشور احداث کند.
      مدیرعامل شرکت احداث صنعت: هر 1.5سال یک کارخانه سیمان ساختیم

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مرتضی هاشم پور گفت: این شرکت علاوه بر ساخت و کنترل کیفیت تجهیزات و قطعات ماشین آلات صنعت سیمان، در زمینه نظارت بر نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی توانمند ظاهر شده است.
      هاشم پور ادامه داد: شرکت احداث صنعت برای کاهش تصدی گری دولت از طریق واگذاری واحدهای تابعه خود به بخش خصوصی، تمام تعهدات تکلیفی وزارت صنایع و معادن وقت را به اجرا گذاشت به طوی که سهام 13 کارخانه سیمان و پایانه صادراتی سیمان را در سال های 1381 تا 1387 به بخش خصوصی واگذار و بیش از 11385 میلیارد ریال برای دولت و سازمان ایمیدرو درآمد ایجاد کرد.
      مدیرعامل احداث صنعت درباره نقش این شرکت در صدور خدمات فنی و مهندسی و دستاوردهای حاصل از آن گفت: این شرکت با کسب تجاربی که در زمینه ساخت و اجرای پروژه های متعدد سیمان در داخل کشور بدست آورده بود، حضور در عرصه بین المللی را به عنوان فرصت جدیدی برای اثبات توانمندیها و کسب اعتبار ملی و منطقه ای مغتنم شمرد و حضور خود را در احداث 2 پروژه عظیم در کشورهای سوریه و ونزوئلا به اثبات رساند.
      هاشم پور ادامه داد: انعقاد نخستین قرارداد در سال 1379 مربوط به پروژه سیمان حماء در کشور سوریه به ظرفیت یک میلیون تن است که این طرح در آذرماه سال 1386 با حضور وزیر وقت صنایع ایران و رئیس جمهور سوریه به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.
      وی افزود: انعقاد دومین قرارداد مربوط به پروژه سیمان سروآسول در کشورونزوئلا درسال 1383 است. پیرو توافقات حاصله در کمیسیون مشترک دو کشور ایران و ونزوئلا، قرارداد ساخت کارخانه سیمان به ظرفیت یک میلیون تن در سال در شهر ماتورین ایالت موناگاس ونزوئلا است و در 6 ماه گذشته شاهد تحولات مثبتی در روند اجرای این پروژه بوده ایم که امیدواریم شاهد افتتاح پروژه در موعد توافق شده باشیم.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.