سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    • واگذاری زمین برای طرح های مصوب منطقه ویژه خلیج فارس

      مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: این سازمان آماده واگذاری زمین به سرمایه گذاران برای طرح های مصوب است ضمن اینکه سال قبل حدود 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری در منطقه جذب شده است.
      واگذاری زمین برای طرح های مصوب منطقه ویژه خلیج فارس

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مسعود هندیان با بیان اینکه تاکنون 8.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس جذب شده است، افزود: سرمایه گذاری های سال 92 در زمینه های فولاد ، گندله سازی، آب شیرین کن، صنایع پایین دستی ، حلال های نفتی ، قیر و ... صورت پذیرفت که در قالب عقد قرارداد ، تفاهمنامه ، واگذاری زمین و مشارکت در همکاری های دوجانبه عینیت می یابد.
      هندیان از رشد تقاضای شاخص سرمایه گذاری در منطقه ویژه خبر داد و افزود: تحقق اهداف میان مدت ، افزایش وسعت اراضی منطقه ویژه از 2 هزار به 5 هزار هکتار و 8.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری موجب شده تا این منطقه در کانون توجه قرار گیرد.
      وی تصریح کرد: هم اکنون با الحاق2500هکتار زمین در قالب سایت توسعه ، این مجموعه آمادگی لازم برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران برای طرح های مصوب در منطقه را دارد.
      هندیان با بیان اینکه اولویت های سرمایه گذاری در منطقه برای سرمایه گذاران انطباق طرح ها با الزامات زیست محیطی ، توجیه اقتصادی طرح ها و آورده مالی است، افزود: شاخص های کمی این مجموعه از جمله زیرساخت ها رو به توسعه است که از آن جمله اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد معدنی و فلزی با ظرفیت 6 میلیون تن ، آب شیرین کن ها با ظرفیت 35800 متر مکعب ، سیستم مکانیزه تخلیه واگن ، آماده سازی سایت توسعه ، استانداردسازی الگوهای زیست محیطی و موفقیت شرکتهای مستقر در کسب بازارهای هدف است که موجب شده تا صاحبان سرمایه و صنعت نسبت به افزایش سطح سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کنند.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.