سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    • ظرفیت تولید فولاد خراسان به 2 میلیون تن می رسد

      مدیر عامل شرکت فولاد خراسان گفت: ظرفیت تولید این مجتمع تا پایان سال 96، به 2 میلیون تن می رسد.
      ظرفیت تولید فولاد خراسان به 2 میلیون تن می رسد

      سید حسین احمدی با بیان این مطلب اظهار داشت: مجتمع فولاد خراسان در راستای چشم انداز 20 ساله کشور و ایجاد ظرفیت 55 میلیون فولاد، استراتژی افزایش ظرفیت و تولید فولاد را تعریف کرده و تلاش دارد تا پایان سال 96، به ظرفیت تولید 2 میلیون تن فولاد خام و در سال 1404 به 5 میلیون تن فولاد خام دست یابد.
      وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای منحصر به فرد شرکت فولاد خراسان که بر پایه شناخت و تجارب مدیران صنعت فولاد کشور اتخاذ شده، طراحی و ایجاد زنجیره واحدهای تولیدی از انتهای خط تولید به ابتدا (Back Integration) بوده است، اظهار داشت: طولانی شدن زمان اجرای طرح، تامین نشدن منابع مالی و ریسک های مترتب برآن، لزوم اشتغال زایی سریع و عرضه نیاز بازار، مدیران را بر آن داشت که از این رویکرد در سرمایه گذاری و توسعه فعالیت ها استفاده کنند.
      وی ادامه داد: این شرکت با هدف تکمیل زنجیره تولید و اتصال به معدن سنگ آهن، طرح های توسعه ای را به اجرا گذاشته است که از جمله این طرح ها، احداث کارخانه فولادسازی 2 است که عملیات اجرایی آن از اول مهر 89 شروع شده و تا پایان سال 93 به پایان می رسد. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه، 720 هزار تن شمش فولاد بوده و سرمایه گذاری ریالی و ارزی مورد نیاز آن به ترتیب 1950 میلیارد ریال و 73 میلیون یورو است. مدیر عامل شرکت فولاد خراسان با اشاره به اجرای طرح 2.5 میلیون تنی کارخانه گندله سازی در این مجتمع گفت: عملیات اجرایی این طرح در آبان سال 90 آغاز و پیش بینی شده در بهمن سال 93 به مرحله راه اندازی برسد. میزان سرمایه مورد نیاز، 2200 میلیارد ریال و 43 میلیون یورو است.
      وی در ادامه گفت: عملیات زیر بنایی و اجرایی طرح احداث کارخانه کنسانتره نیز با ظرفیت 2.5 (البته با زیر ساخت 5 میلیون تن) نیز به منظور تامین مواد اولیه کارخانه گندله سازی در اردیبهشت سال 91 آغاز شده است.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.