سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    • استقبال رئیس جمهور از ایجاد طرح های توسعه فولادی جدید در چهارمحال وبختیاری

      کرباسیان: واحد احیای فولاد سپید دشت، بهار 94 به بهره برداری می رسد

      دکتر حسن روحانی رئیس جمهور از پیشنهاد اجرای چند طرح توسعه فولادی در منطقه سپید دشت چهارمحال و بختیاری که این استان را به عنوان یک قطب تولید فولاد در کشور مطرح خواهد کرد، استقبال نمود .
       کرباسیان: واحد احیای فولاد سپید دشت، بهار 94 به بهره برداری می رسد


      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دکتر روحانی و اعضای هیات دولت و مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت از طرح فولاد سپید دشت بازدید کرد.
      مهندس نعمت زاده ضمن تاکید بر تکمیل زنجیره فولاد درکل کشور بر ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد ورق گالوانیزه و قلع اندود ، واحد ذوب تختال برای ایجاد واحد ورق نورد سرد در واحدهای فولاد سازی استان چهار محال و بختیاری تاکید کرد .
      دکتر مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گزارشی از وضعیت طرح فولاد سپید دشت و همچنین برنامه های آتی در زمینه ایجاد کارخانه های فولاد سازی وطرح های توسعه دراین منطقه ارائه کرد .
      وی میزان پیشرفت واحد احیای مستقیم طرح سپید دشت را 81 % ، واحد ذوب و ریخته گری را 39% و پیشرفت کل را 55% و ظرفیت تولید سالانه این طرح را حدود 800 هزار تا یک میلیون تن اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد واحد احیای این طرح در سه ماهه اول سال 94 و واحد ذوب و ریخته گری آن در نیمه دوم سال 95 راه اندازی شود .
      معاون وزیرصنعت ومعدن وتجارت میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح را 450 میلیارد تومان و کل سرمایه گذاری را 270 میلیون یورو ذکر کرد و در خصوص اعتبار ارزی طرح گفت: اعتبار اسنادی ( L/C ) این طرح در آذر ماه 1392 با مشارکت شرکت MCC چین گشایش یافت .
      دکتر کرباسیان در خصوص سیاست اتخاذی برای تسریع دراجرای طرح فولاد سپید دشت گفت : با تفاهم بعمل آمده این طرح با مشارکت شرکت فولاد مبارکه اجرا خواهد شد.
      وی سهم سازمان توسعه و نوسازی را 35 % و سهم شرکت فولاد مبارکه را 65% دراین مشارکت بیان کرد.
      وی سهم بخش داخلی در تامین تجهیزات این طرح را در واحد احیا 80 درصد و سهم بخش خارجی را حدود 20 درصد و در واحدهای ذوب ریخته گری سهم بخش داخلی را 38% و بخش خارجی را 65% ذکر کرد.
      همچنین وی مصارف زیر بناها در این طرح شامل برق مورد نیاز را 140 مگا وات آب را 540 متر مکعب در ساعت و گاز مورد نیاز را 000/50 متر مکعب در ساعت (2/1 میلیون مترکعب در روز ) اعلام کرد.
      دکتر کرباسیان ادامه داد: بر اساس طرح جامع توسعه صنعت فولاد دراستان چهار محال و بختیار ی تا پایان فاز 2 در زمینه احیای مستقیم 2 میلیون تن ، ذوب و ریخته گری 2 میلیون تن ، ورق 2 میلیون تن و انواع ورق پوشش دار به 2/1 میلیون تن خواهد رسید .
      در پایان دکتر روحانی ضمن تشکر از زحمات همه دست اندر کاران صنعت فولاد و اعلام حمایت خود از اجرای طرحهای توسعه فولادی در استان چهارمحال و بختیاری ابراز امیدواری کرد که افتتاح فاز نخست مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سال 94 و فاز دوم در سال 95 و فاز سوم در سال 96 به بهره برداری برسد.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.