سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    • راه اندازی آزمایشی پالایشگاه قطران مجتمع کک سازی زرند توسط مهندسان ایرانی

      فاز نخست پالایشگاه قطران مجتمع کک سازی زرند در استان کرمان با هدف راه اندازی واحد تقطیر و تولید قیر به دست مهندسان ایرانی به صورت آزمایشی راه اندازی شد.
       راه اندازی آزمایشی پالایشگاه قطران مجتمع کک سازی زرند توسط مهندسان ایرانی

       


      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محصولات تولیدی فاز نخست ( قسمت اول و دوم ) شامل روغن سبک، روغن آنتراسن نوع 1 و 2 و همچنین قیر پایه زغالسنگ است.
      در فازهای بعدی تولید نفتالین و فنل برنامه ریزی شده که پس از تثبیت تولید در فاز اول، راه اندازی فازهای بعدی در دستور کار قرار دارد.
      قطران زغالسنگ مایع سیاه رنگ غلیظ و دارای ویسکوزیته(چسبندگی) بالا و دارای وزن مخصوص 1.13 و 1.22 گرم بر سانتیمتر مکعب در دمای 20 درجه سانتیگراد است. قطران تولید شده در واحد میعان سازی پس از اجرای عملیات آبگیری ، به عنوان خوراک این پالایشگاه مورد مصرف قرار می گیرد.
      کارخانه کک سازی زرند در آبان 1387 افتتاح شده و عملیات اجرایی پالایش قطران نیز با هدف تولید سالانه 400 هزار تن کک متالورژی و 19 هزار تن قطران به مرحله تولید آزمایشی رسیده است.
      میزان سرمایه گذاری ریالی این دو طرح 771.2 میلیارد ریال از محل منابع داخلی و عمومی و رقم سرمایه گذاری ارزی آن 30.5 میلیون دلار به صورت فاینانس است. با راه اندازی این دو طرح برای 500 نفر اشتغال مستقیم و یک هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود. قرار است این فاز اول پالایشگاه طی مراحل رسمی با حضور مسئولان کشوری افتتاح شود.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.