سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: ایمیدرو -
      تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    • فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت:

      رشد ۴۰ درصدی صادرات بهار امسال/ توازن منطقه ای در سرمایه گذاری ایجاد می شود

      وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد: به زودی توازن منطقه ای در سرمایه گذاری ایجاد می شود.
      رشد ۴۰ درصدی صادرات بهار امسال/ توازن منطقه ای در سرمایه گذاری ایجاد می شود

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، سید رضا فاطمی امین طی سخنانی در نماز جمعه تهران، اعلام کرد: کار ویژه ای تحت عنوان مطالعات آمایش صنعت، معدن و تجارت در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد به طوری که در همه شهرها به تفکیک شهرستان که اشتغال پایینی دارند، طرح هایی را شناسایی کردیم و طی یکی دو ماه آینده آغاز و به تدریج انجام می شود تا درنتیجه، یک توازن منطقه ای در حوزه سرمایه گذاری داشته باشیم.
      به گفته وی، متاسفانه طی سال های اخیر، به سرمایه گذاری توجه ویژه ای نشده و سال هایی بوده که سرمایه گذاری کمتر از از بین رفتن سرمایه گذاری های قبلی بوده یعنی نرخ استهلاکی که داشتیم و سرمایه گذاری های قبلی که فرسوده شده بود، حتی به همان میزان سرمایه گذاری اتفاق نیفتاده بود.
      فاطمی امین اظهار داشت: از آغاز سال 1401 به طور متوسط هر هفته یک هیات خارجی (سرمایه گذاران، مسئولان اقتصادی و مسئولان ارشد کشورها) به ایران آمده و حداقل یک هیات ایرانی برای گسترش مبادلات و پیوندهای اقتصادی به دیگر کشورها سفر کرده است.
      وی افزود: برای تعمیق و تقویت ارتباط با دیگر کشورها، ارتباط بیان استان های کشور را با استان های کشورهای دیگر برقرار کردیم.
      وزیر صمت درباره سرمایه گذاری ها گفت: سال گذشته، 42 طرح بزرگ معدنی و نیروگاهی به ارزش 17 میلیارد دلار آغاز شد که نویدبخش تولید و اشتغال در سال های آینده است.
      وی ادامه داد: در بخش تولید و تجارت، 50 طرح بزرگ با 32 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال 12 هزار نفر فعال می شود.
      فاطمی امین در مورد صادرات بخش معدن اظهار داشت: ۹۹ درصد از استخراجی که از معادن انجام شد، در چرخه تولید مورد استفاده قرار گرفت و به جرات می توان گفت صادرات مواد معدنی بسیار کم و در حد یک درصد بوده است که می توان از آن به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرد.
      وی افزود: در حوزه صادرات اتفاقات بسیار مطلوبی رخ داده است. در سال 1400 نسبت به سال 99، معادل 40 درصد افزایش صادرات داشتیم. همچنین در بهار 1401 نسبت به بهار 1400، رشد 40 درصد در صادرات داشتیم.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.