سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    • با حضور معاون اول رییس جمهوری:

      پنج طرح تولیدی در فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسید

      با حضور ˈاسحاق جهانگیریˈ معاون اول رییس جمهوری ، پنج طرح تولیدی روز دوشنبه در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسید.
      پنج طرح تولیدی در فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسید

      با حضور ˈاسحاق جهانگیریˈ معاون اول رییس جمهوری ، پنج طرح تولیدی روز دوشنبه در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسید.

      این طرحها ، شامل پروژه مگامدول، تصفیه خانه ی پساب صنعتی و بهداشتی فولاد سازی، پروژه توسعه و بهینه سازی پست 33/400 کیلوولت، تصفیه خانه های آب صنعتی و آشامیدنی و پروژه دریاچه مصنوعی فولاد سازی نورد پیوسته است.

      پروژه مگامدول، احیای مستقیم شماره دو پروژه ی شهید خرازی است که با هدف تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن آهن اسفنجی راه اندازی شده است.

      ارزش سرمایه گذاری این پروژه 180 میلیون یورو اعلام شده که زمینه اشتغال مستقیم 360 نفر را فراهم می کند و موجب صرفه جویی سالانه 500 میلیون دلار می شود.

      پروژه تصفیه خانه ی پساب صنعتی و بهداشتی فولاد سازی و نورد پیوسته ی سبا با سرمایه گذاری 112 میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

      با راه اندازی این طرح که برای اولین بار در سطح کشور انجام می شود پساب تصفیه شده، مجددا در خط تولید استفاده می شود.

      این پروژه نیز موجب صرفه جویی 15 میلیارد ریالی در این بخش می شود.

      پروژه توسعه و بهینه سازی پست 33/400 کیلو ولت و توسعه پست 33 کیلو ولت مرکزی در فولاد سازی نورد پیوسته سبا با سرمایه گذاری 350 میلیارد ریال از دیگر پروژه های افتتاحی امروز است که موجب صرفه جویی حدود 46 میلیارد ریال می شود.

      پروژه تصفیه خانه های آب صنعتی، آشامیدنی و استخر ذخیره آب درˈ فولاد سازی و نورد پیوسته سباˈ با ظرفیت دو هزار مترمکعب در ساعت و با سرمایه گذاری 244 میلیارد ریال نیز به بهره برداری رسید که با راه اندازی این طرح بیش از 35 میلیارد ریال صرفه جویی می شود.

      همچنین پروژه دریاچه مصنوعی فولاد سازی نورد پیوسته با سرمایه گذاری 77 میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که با حضور ˈاسحاق جهانگیریˈ و جمعی از مسوولان در فولاد مبارکه به بهره برداری رسید.

      شرکت فولادمبارکه اصفهان عظیم ترین واحد صنعتی و یکی از صنایع مادر کشور است که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته وراه اندازی شد.

      این شرکت با تولید حدود شش میلیون تن فولاد خام از شرکت های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق های فولادی فعالیت می کند.

      بیش از 50 درصد از ورق فولادی مورد نیاز کشور را برای استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه سازی، فلزی سبک، فلزی سنگین و لوله های انتقال سیالات، صنایع بسته بندی و لوازم خانگی و الکتریکی و لوله و پروفایل توسط شرکت فولاد مبارکه تامین می شود.

      محصولات این شرکت شامل کلاف و ورقهای سرد و گرم ، کلافهای اسیدشویی شده ، کلاف نوار باریک و تختال است.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.