سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    • مدیرعامل مجتمع فولاد هرمزگان خبر داد:

      واگذاری احداث کارخانه 5 میلیون تنی گندله سازی به پیمانکار

      مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از برگزاری مناقصه برای واگذاری احداث کارخانه گندله سازی به پیمانکاران واجد شرایط خبر داد.
      واگذاری احداث کارخانه 5 میلیون تنی گندله سازی به پیمانکار

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مرتضی آقاجانی با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان با هدف تامین مواد اولیه این مجتمع، برنامه احداث کارخانه 5 میلیون تنی گندله سازی را در دستور کار خود قرار داده و طراحی، تامین و اجرای آن را طی مناقصه ای به صورت EPCF (مهندسی، تدارکات، اجرا و سرمایه گذاری) به پیمانکاران واجد شرایط و با تجربه واگذار می کند.
      وی افزود: میزان سرمایه گذاری مورد نظر برای احداث این کارخانه حدود 150 میلیون یورو است و این برنامه در 2 فاز 2.5 میلیون تنی اجرایی خواهد شد که البته در صورت توانایی مالی پیمانکار، امکان احداث همزمان هر 2 فاز وجود دارد.
      مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به افزایش 2 برابری ظرفیت تولید این مجتمع تا 3 سال آینده گفت: ظرفیت کنونی این مجتمع، تولید 1.5 میلیون تن تختال فولادی است که تا سال 96 به 3 میلیون تن افزایش پیدا می کند و با احداث کارخانه 5 میلیون تنی گندله سازی، نیاز مجتمع به این ماده اولیه رفع می شود.
      وی ادامه داد: با تکمیل واحدهای توسعه و احداث کارخانه گندله سازی، میزان اشتغال مستقیم این شرکت به حدود 6 هزار نفر می رسد. همچنین، برنامه آتی این شرکت، دستیابی به ظرفیت 6 میلیون تنی است که در صورت فراهم شدن شرایط، این برنامه تا 6 سال آینده محقق خواهد شد.
      شرکت فولاد هرمزگان از جمله شرکت های فعال در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است که حدود 150 هکتار از این منطقه را به خود اختصاص داده و برای احداث کارخانه گندله سازی مذکور 10 هکتار زمین درخواست شده است. همچنین، برای اجرای طرح های توسعه ای نیز 300 هکتار تقاضا شده است.
      بنا به این گزارش، شرکت های توانمند و علاقه مند داخلی و خارجی، برای اطلاع از شرایط مناقصه، مدارک درخواستی و زمان ارسال مدارک، می توانند به سایت مجتمع فولاد هرمزگان (http://www.hosco.ir/fa) مراجعه کنند.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.