سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    • چشم انداز فولاد ایران در یک کنفرانس بین المللی بررسی شد

      کنفرانس "چشم انداز فولاد ایران" با حضور شرکت های ایرانی، آسیایی و اروپایی در شهر باکو (کشور آذربایجان) برگزار شد.
      چشم انداز فولاد ایران در یک کنفرانس بین المللی بررسی شد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمد خانداداش پور، مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران به عنوان سخنران اصلی کنفرانس چشم انداز فولاد ایران در این باره اظهار داشت: در این کنفرانس، موضوعات مختلفی از جمله چشم انداز وضعیت بازار فعلی فولاد ایران،  فرصت ها و تهدیدهای پیش روی صنعت فولاد کشور، وضعیت فروآلیاژهای مورد نیاز و همچنین ارائه تکنولوژی های جدید مرتبط با این صنعت مطرح شد.

      وی افزود: درکنفرانس مذکور، وضعیت فعلی فولاد ایران و فرصت های سرمایه گذاری برای توسعه فولاد بررسی شده و در ادامه، ظرفیت های معادن و صنایع معدنی (ذخایر سنگ آهن، ذغال سنگ و ...) ترسیم و دیگر مزیت های قابل توجه مربوط به توسعه فولاد از جمله ذخایر عظیم گاز طبیعی، وجود نیروهای ماهر و متخصص و غیره مورد اشاره قرار گرفت.

       مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران خاطرنشان کرد: تشریح زنجیره تولید فولاد و برنامه های تدوین شده برای تامین و تولید حلقه های مختلف این زنجیره (سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، فولاد خام و تامین قراضه) در برنامه چشم انداز 1404، از جمله موارد مهم ارائه شده در این گزارش بود.

      وی ادامه داد: همچنین، کمبودهای احتمالی در زمینه سنگ آهن، کنسانتره، قراضه و غیره مورد تاکید قرار گرفته و در عین حال، برنامه های عظیم اکتشافی ایمیدرو نیز توضیح داده شد.

      خان داداش پور با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری معرفی شده در کنفرانس مذکور تصریح کرد: طرح احداث 10 میلیون تن فولاد در حاشیه خلیج فارس از جمله این فرصت های معرفی شده بود که به مزیت های این منطقه نظیر فراوانی آب، وجود بنادر مهم کشتیرانی با توان تخلیه و بارگیری 250 الی 400 هزار تن (عمق های پهلوگیری مناسب)، اتصال به شبکه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و نیز امکان ترانزیت کالاهای مختلف از طریق افغانستان اشاره شد.

      وی ادامه داد: در این میان، 2 راهکار  احتمالی برای سرمایه گذاری در منطقه مذکور شامل «ایجاد فرصت صادرات عمده محصولات تولیدی و با شرط تامین کنسانتره از طریق واردات» و «تولید محصولات میانی و نهایی با اتکا به تامین مواد اولیه از داخل و به نتیجه رسیدن پروژه های اکتشافی ایمیدرو» بررسی شد.

      به گفته  وی، با توجه به اهمیت بازار فولاد ایران از نظر توسعه و تجاری، پیگیری و تلاش برای برگزاری چنین کنفرانس هایی در داخل و خارج کشور می تواند زمینه ساز و جذب بیشتر سرمایه گذاران صنعت فولاد باشد.

      بنا به این گزارش،  شرکت متال اکسپورت (Metal expert)  از کشور اوکراین، برگزار کننده و شرکت فولاد باکو (Baku Steel Co.) میزبان این کنفرانس بود.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.