سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    • کلیات بودجه پیشنهادی سال 94 ایمیدرو به تصویب مجمع عمومی رسید

      کلیات بودجه پیشنهادی سال 94 و اصلاحیه بودجه 93 سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در جلسه امروز مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده این سازمان به تصویب رسید.
      کلیات بودجه پیشنهادی سال 94 ایمیدرو به تصویب مجمع عمومی رسید

       به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ اعضای مجمع امروز چهارشنبه به اتفاق آرا کلیات بودجه 94 را با استناد به قوانین و آیین نامه های اجرایی مربوطه و تحولات بازارهای جهانی که مستند به گزارش های کارشناسی بود به تصویب رساندند.

      رویکردهای اصلی در تدوین بودجه سال آینده شامل حرکت در مسیر چشم انداز 1404،‌ اجرای اصول اقتصاد مقاومتی،‌ طرح خروج از رکود دولت،‌ رعایت قانون برنامه پنجم،‌ افزایش بهینه مصارف،‌ توجه به ملاحظات زیست محیطی،‌ جلب مشارکت بخش خصوصی و ساماندهی تملک دارایی تحت مدیریت ایمیدرو است.
      برخی از اولویت های این سازمان در تدوین بودجه سال 94 بر اموری همچون‌ حمایت از تولید و توانمندی های بخش خصوصی با افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت های معدنی، ‌تامین اعتبار برای اتمام طرح های نیمه تمام و‌ تعیین تکلیف طرح های متوقف مانده، جلوگیری از خام فروشی و تکمیل طرح های نیمه تمام‌ متمرکز شده است.
      بر اساس برخی از بندهای بودجه سال آینده،‌ یکی از راه های پیش بینی شده برای تامین اعتبار پروژه هایی که سهم ایمیدرو در آن ها کمتر از 50درصد است استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است که تحقق آن موکول به تصویب مجلس خواهد بود به ویژه آن که در صورت کاهش یافتن منابع درآمدی سازمان همچون فروش محصولات، تخصیص نیافتن منابع حاصل از فروش سهام و حق انتفاع از سوی دولت،‌ مسیر دسترسی مالی جهت تکمیل پروژه ها با دشواری مواجه خواهد بود.
      در قانون بودجه سال 93 و بر اساس آیین نامه اجرایی آن قرار بود 70درصداز درآمد حاصل از فروش سهام شرکت های تحت پوشش،‌ در اختیار ایمیدرو قرار گیرد تا بخشی از نیاز مالی برای استمرار و تکمیل پروژه ها برطرف شود اما این مصوبه عملی نشده است. از سوی دیگر با توجه به کاهش قیمت جهانی محصولات شاخص معدنی همچون سنگ آهن،‌ درآمد شرکت های معدنی کاهش یافت که این امر تاثیر مستقیمی بر فروش،‌ دریافت حق انتفاع و ... بر جای گذاشت. از همین رو در تدوین بودجه سال 94 واقعیت های جدید بازارهای جهانی و شرایط داخلی تولیدکنندگان هم مورد توجه گرفته است.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.