سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    • هفته پدافند غیرعامل در ایمیدرو

      سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل ، برنامه ها و عناوین روزهای این هفته را اعلام کرد.
      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کارگر آزاد جانشین رییس و دبیر کمیته پدافند غیرعامل ایمیدرو با اعلام این مطلب گفت: سوم تا نهم آبان ماه جاری هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و برای هر یک از روزهای هفته مذکور عنوان هایی مشخص شده است.
      هفته پدافند غیرعامل در ایمیدرو


      وی افزود: روز سوم آبان اولین روز با عنوان تولید علم و پدافند غیرعامل، چهارم آبان روز پدافند زیستی، پنجم آبان روز فنی و مهندسی، مقاوم سازی و پدافند غیرعامل، ششم آبان روز فرهنگ سازی و پدافند غیرعامل، هفتم آبان پدافند سایبری، هشتم آبان روز بسیح ، مشارکت مردمی، تحقق پدافند غیرعامل و نهم آبان روز سرمایه های ملی و پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
      وی ادامه داد: ایمیدرو درنظر دارد به مناسبت روز پدافند سایبری ، برنامه ای را در روز پنجشنبه هفته جاری برگزار کند.
      کارگر آزاد همچنین نامگذاری سال 1393 در هفته یاد شده را " پدافند غیرعامل ، مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی " عنوان کرد.
      پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به بکارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
      پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.