سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: ایمیدرو -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    • سرمایه گذاری 80 درصد منابع ایمیدرو در طرح های توسعه ای

      معاون وزیر و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: بیش از 80 درصد منابع مالی این سازمان در سال 92 در طرح های توسعه ای سرمایه گذاری شده است.
      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دکتر مهدی کرباسیان در جمع اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه های تدوین شده ایمیدرو برای سال 93 نسبت به عملکرد 92 رشدی معادل 2.5 برابر دارد که تحقق آن نیازمند تامین بودجه است.
       سرمایه گذاری 80 درصد منابع ایمیدرو در طرح های توسعه ای


      وی یکی از سیاست های ایمیدرو را اجرای طرح ها با مشارکت بخش خصوصی ذکر کرد و افزود: سازمان توسعه امسال 29 طرح به ارزش 24 هزار میلیارد تومان را با کمک بخش خصوصی اجرا می کند که با برنامه ریزی های انجام شده حدود 21 هزار میلیارد تومان آن را بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری شده است.
      کرباسیان تصریح کرد: برای رفتن به سمت توسعه، ایجاد اشتغال و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، باید به بخش معدن و صنایع معدنی توجه ویژه ای شود.
      وی گفت: ایمیدرو تقریبا تمام پروژه های نیمه تمام و متوقف شده سال های اخیر را در یک سال گذشته به انجام رسانده و یا در مرحله انعقاد قرارداد است.
      رییس هیات عامل سازمان افزود: ما اعتقاد داریم برای خروج از رکود باید تصمیمات کوتاه مدت هم اتخاذ کرد که یکی از راه های آن حمایت از سازمان های توسعه ای و تامین بودجه مورد نیاز برای زیرساخت ها یا طرح های این سازمانهاست تا بخش خصوصی بتواند توانمندی لازم را کسب کند.
      وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کشور ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه ای از دولت بودجه درخواست نمی کند اما برای اجرای پروژه های سازمان درخواست وام دریافت از وام از صندوق توسعه ملی را دارد تا بتواند سرمایه های لازم را از طریق مشارکت بخش خصوصی جلب کند.
      وی تصریح کرد: سازمان های توسعه ای ، سازمان های بین دولت و بخش خصوصی هستند؛ لذا چنانچه حمایت شوند، به نفع اقتصاد ملی خواهد بود.
      کرباسیان گفت: طبق قانون، قرار بود 70 درصد درآمد سازمان های توسعه ای به این سازمان ها بازگردد، اما در این زمینه تاکنون مبلغی به ایمیدرو بازنگشته است.
      وی خواسته های سازمان را تصویب قانون حمایت از تولید، اصلاح قوانین مرتبط با خصوصی سازی و دریافت وام از صندوق توسعه ملی برای سازمان های توسعه ای عنوان کرد.
      رییس هیات عامل ایمیدرو با ارائه گزارشی از عملکرد 14 ماه اخیر سازمان توسعه افزود: در حال حاضر بیش از 620 هزار اشتغال در زنجیره معدن و صنایع معدنی وجود دارد و در صورت توسعه این بخش و بهره برداری از طرح های توسعه مشارکت با بخش خصوصی و ایمیدرو 120 هزار اشتغال جدید در کشور ایجاد می شود.
      وی ادامه داد: اکنون سالانه بیش از 20 میلیون تن سنگ آهن صادر و 5 میلیون تن شمش وارد می شود در حالی که با تکمیل طرح های نیمه تمام ملی فولاد و مصرف کردن سنگ آهن در داخل کشور می توان از خام فروشی جلوگیری کرد.
      کرباسیان تصریح کرد: ایران پتانسیل های لازم را برای جهش در حوزه معدن و صنایع معدنی دارد و با توجه به محدود بودن سرمایه گذاران در کشور اکنون تنها سازمان های توسعه ای هستند که باید در حوزه مذکور سرمایه گذاری کنند .
      در دیدار دو ساعته دکتر کرباسیان با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که یکشنبه شب در ایمیدرو انجام شد، رییس و اعضای این کمیسیون نیز در ارتباط با اهمیت نقش بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور مطالب و پیشنهادهایی مطرح کردند.

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.