سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    • صورت های مالی سال 92 ایمیدرو به تصویب مجمع عمومی رسید

      صورت های مالی سال 92 ایمیدرو به تصویب مجمع عمومی این سازمان رسید.
      صورت های مالی سال 92 ایمیدرو به تصویب مجمع عمومی رسید

       به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جلسه مجمع عمومی ایمیدرو به ریاست مهندس محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعضای مجمع و نیز بازرسان سازمان حسابرسی کل کشور برگزار شد و در پایان جلسه، صورت های مالی سال 92 ایمیدرو به تصویب رسید.      

      محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه ضمن ابزار رضایت از عملکرد ایمیدرو بابت فراهم کردن فضا برای حضور فعال بخش خصوصی در طرح های معدنی و صنایع معدنی و جایگزین شدن منابع مالی آن با بخش دولتی در اجرای طرح ها، اظهار داشت: استراتژی و سیاست های ایمیدرو به گونه ای باید باشد تا بخش خصوصی یا تعاونی، مایل به مشارکت در اجرای طرح ها باشد و درنتیجه، فعالیت های توسعه ای با سرعت بیشتری پیش رود.

      نعمت زاده از اقدامات سازمان توسعه برای فعال کردن پروژه های راکد و نیمه تمام قدردانی کرد و ادامه داد: مردم بهبود شرایط برای سرمایه گذاری را باور کرده اند. از این رو، در فرآیند سرمایه گذاری و تدوین قراردادها باید منافع دولت و بخش خصوصی منصفانه رعایت شود و سرمایه گذاران مورد احترام واقع شوند.

      وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر توسعه بخش معدن به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد، تصریح کرد: لازمه توسعه این بخش، تلاش همگانی برای توسعه این بخش است و همه با هم باید در این مسیر حرکت کنیم.

      نعمت زاده با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های توسعه ای به صورت خودگردان و درنتیجه کاهش وابستگی طرح ها به منابع دولت، گفت: با توجه به واگذاری شرکت های تابعه، ایمیدرو با استفاده از منابعی که قانون تعیین کرده، باید حدود 20 تا 30 درصد هزینه اجرای طرح ها را تامین کند تا بتواند حضور بخش خصوصی را به مشارکت بطلبد. از جمله این موارد، طبق قانون، تسریع در برگشت سهم 70 درصدی منابع واگذاری شرکت ها به ایمیدرو است که اکنون به خزانه واریز می شود.

      وی ادامه داد: کلیه منابعی که طبق ضوابط باید به حساب ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای واریز شود تا بتواند برنامه های خود را محقق سازد، به حساب این سازمان بازگردد.

      همچنین اعضای مجمع متشکل از نمایندگانی از وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیرو ضمن اعلام موافقت با کلیات استراتژی جدید سازمان توسعه خواستار انطباق برنامه های سال 93 با این استراتژی ها شدند.

      مهدی کرباسیان، معاون وزیر ورئیس هیات عامل ایمیدرو هم در این جلسه با اشاره به اینکه اکنون 90 درصد منابع مالی طرح های در حال اجرای این سازمان از منابع بخش غیر دولتی ( بخش خصوصی، فاینانس و غیره) تامین می شود، اظهار داشت: با برنامه ریزی ها و استراتژی های ایمیدرو در خصوص بستر سازی برای حضور بخش خصوصی، از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، هزینه دولت در اجرای طرح ها از 24 هزار و 165 میلیارد تومان به 3700 میلیارد تومان کاهش یافته و بقیه از منابع بخش خصوصی و غیردولتی تامین شده است.

      وی ادامه داد: از 29 طرح در حال اجرا، 7 طرح به انتخاب پیمانکار رسیده است. همچنین، در حال حاضر، برخی از طرح هایی که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود شامل طرح های فولاد استانی با حضور 65 درصدی بخش خصوصی، اجرای فازهای تکمیلی سنگان با مشارکت 51 درصدی بخش خصوصی، تشکیل کنسرسیوم بخش خصوصی با شرکت های فولادی در اجرای طرح الکترود گرافیتی  و نیز حضور بخش خصوصی در اجرای طرح توسعه معدن 5 و 6 گل گهر است.

      در این جلسه، گزارش حسابرسی رسمی سازمان قرائت و بندهای آن پس از ارائه پاسخ توسط مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت صورت های مالی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به تصویب مجمع عمومی سازمان رسید.

       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.