سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    • بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه افتتاح شد

      بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح شد.
      به گزارش روابط عمومی... مهدی کرباسیان، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو، در نشست خبری افتتاح طرح طلای زرشوران اظهار داشت: کارخانه 3 تنی طلای زرشوران، ظرفیت تولید طلا در کشور را به بیش از 5 تن می رسد.
      بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه افتتاح شد

      وی افزود: برای اجرای این طرح، 170 میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی شده و برای 2776 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
      کرباسیان با اشاره به این که تاکنون 2 شرکت برای احداث کارخانه پایین دستی در جوار کارخانه طلای زرشوران اعلام آمادگی ک رده اند، گفت: استخراج معدن به خودی خود اشتغال و ارزش افزوده چندانی ایجاد نمی کند و باید بستر جذب سرمایه گذاری برای احداث صنایع پایین دستی فراهم شود و چون ذخایر معدن در داخل کشور وجود دارد، امکان ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بالایی وجود دارد.
      وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالای منطقه آذربایجان غربی در حوزه طلا، امکان احداث صنایع پایین دستی در آن وجود دارد و آینده مطلوبی برای این منطقه پیش بینی می شود.
      رئیس هیات ع امل ایمیدرو خاطرنشان کرد: ذخیره اولیه معدن 55 تن طلای خالص بوده که با اکتشافات تکمیلی صورت گرفته، اینمیزان ذخایر به 110 تن قطعی رسیده و پیش بینی می شود با عملیات حفاری در حال اجرا، این رقم به بیش از 150 تن برسد.
      وی افزود: عیار موجود این معادن حدود 6 گرم در تن است.
      کرباسیان خاطرنشان کرد|: برای جلوگیری از مضرات آرسنیک موجود در معادن، 7 میلیارد تومان هزینه شده، و تمهیدات زیست محیطی از جمله افزودن مواد شیمیالیی و تبدیل آن به آرسنیک بی خطر، احداث سد باطله، سیستم فیلتراسیون و راه اندازی پایش آنلاین طراحی و اجرا شده که مشکلات احتمالی را به صفر می رساند.
      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به تجربه موفق روش بومی و منحصر به فرد تولید طلا در کارخانه طلای زرشوران، چنانچه معادن با ذخایر بالا به اکتشاف برسد، توانایی بهره برداری آن توسط مهندسان داخلی وجود خواهد داشت.
      وی ادامه داد70 درصدتجهیزات بکار رفته در کارخانه مذکور، داخلی است.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.