سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    • طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت

      طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت پس از 20 سال رکود فعال شد

      قرارداد «طراحی پایه و انتقال دانش فنی» تولید آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت معتبر آلمانی اتوتک امروز به امضا رسید.
      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ با امضای قرارداد طراحی این پروژه،‌ یکی از مهمترین طرح های معدنی کشور وارد فاز اجرایی شد.
      طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت پس از 20 سال رکود فعال شد

      این طرح پیشتر به مدت حدود 20 سال معطل مانده بود اما امروز با حضور وزیر صنعت معدن وتجارت،‌ رییس هیات عامل ایمیدرو،‌ مدیر بخش خاورمیانه شرکت آلمانی اتوتک،‌ استاندار آذربایجان شرقی و نماینده مردم شهرستان سراب جان دوباره ای یافت. پیش از این چینی ها و روس ها در این طرح حضور داشتند اما فعالیت های آنان در پیشبرد طرح به نتیجه مطلوب نرسید. با امضای قرارداد جدید پروژه فوق،‌ 30 امین طرح معطل مانده بخش معدنی و صنایع معدنی کشور نیز از رکود خارج شد.
      وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم امضای قرارداد طراحی پایه و انتقال دانش فنی طرح با اشاره به طولانی شدن روند اجرایی طرح نفلین سینیت تصریح کرد:‌ دانش فنی و به روز این پروژه یکی از نکات کلیدی این قرارداد محسوب می شود از همین رو تاکید داشتیم که پیش از امضای قرارداد،‌ کار در مسیر صحیح انجام شود.
      به گفته محمد رضا نعمت زاده این طرح با هدف تولید 200هزار تن پودر آلومینا که ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم است به اجرا در می آید که قادر است بخشی از نیاز کارخانه های تولید شمش آلومینیوم را تامین کند. نیاز سالانه کارخانه تولید شمش آلومینیوم در حال حاضر سالانه معادل 800هزار تن است.
      وی در عین حال به فعالیت های برون مرزی این وزارتخانه و ایمیدرو اشاره کرد و گفت: در حال فعال سازی طرح هایی هستیم که به صورت تاریخی دچار وقفه شده بودند به طوری که طرحی همچون معدن بوکسیت گینه کوناکری یکی از اولویت های مهم ما است.
      وزیر صنعت معدن و تجارت مذاکره برای فعالیت در معادن کشورهای همسایه را یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه برای تامین نیاز مواد معدنی صنایعی همچون فولاد،‌ آلومینیوم و ... ذکر کرد.
      نعمت زاده به انجام مزایده برای واگذاری معادن بزرگ از سوی ایمیدرو اشاره کرد و افزود:‌ تا انتهای سال جاری مزایده بیش از نیمی از معادنی که در انتظار تعیین تکلیف بودند برگزار می شود در این میان معادن تعدادی از استان ها همچون آذربایجان شرقی،‌زنجان و اردبیل در اولویت قرار دارند.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.