سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: گل گهر -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    • کنسرسیوم سرمایه گذار معدن گل گهر 6 مشخص شد

      کنسرسیوم سرمایه گذار معدن سنگ آهن گل گهر 6 در راستای سیاست جذب سرمایه های بخش خصوصی برای فعال سازی طرح های بخش معدن مشخص شد.
      کنسرسیوم سرمایه گذار معدن گل گهر 6 مشخص شد


      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر،‌ هلدینگ خاورمیانه (میدکو) و فولاد سیرجان که در قالب کنسرسیوم در این مزایده حضور داشته اند توانستند از بین کنسرسیوم های دیگر با کسب بالاترین امتیاز، به عنوان برنده مزایده بسته سرمایه گذاری این معدن انتخاب شوند. هدف ایمیدرو از برگزاری مزایده فوق،‌ تامین سرمایه و بهره برداری از معدن شماره 6 معدن سنگ آهن گل گهر است که در قالب « عملیات استخراج و فروش» به بخش خصوصی واگذار شد.
      این برنامه در راستای سیاست های اجرایی اصل 44 قانون اساسی،‌ سیاست های خصوصی سازی و اهداف کلان دولت، به منظور پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان بخش خصوصی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز زنجیره تولید فولاد کشور صورت می گیرد.
      شرکت های حاضر در این کنسرسیوم که از تجربه فعالیت های معدنی برخوردارند توانستند بالاترین امتیاز فنی و مالی را در بین سایر متقاضیان کسب کنند.
      معدن گل گهر در حال حاضر مشتمل بر 6 توده معدنی است که به عنوان یکی از بزرگ ترین معادن سنگ آهن کشور محسوب می شود. این معدن در 50 کیلومتری جنوب شرق سیرجان در استان کرمان واقع شده است و میزان ذخیره توده 6 گل گهر به 71 میلیون تن می رسد.
      هدف از برگزاری این مزایده، تامین سنگ آهن مورد نیاز زنجیره تولید فولاد کشور در راستای برنامه های تدوین شده چشم انداز توسعه کشور است از همین رو اجرای چنین طرحی با توجه به تسریع در عملیات اجرایی توده های مذکور گامی در جهت تامین اهداف کلان این بخش به شمار می آید.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.