سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    • کرباسیان: کاهش تعرفه حمل و نقل ریلی سنگ آهن و فولاد در دست بررسی است

      معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو ) گفت: قیمت جابجایی بار در داخل کشور در بخش ریلی و جاده ای با هم تناسب ندارند؛ از همین رو راه آهن تصمیم گرفته تا کاهش نرخ جابجایی سنگ آهن و فولاد را بررسی کند.
      کرباسیان: کاهش تعرفه حمل و نقل ریلی سنگ آهن و فولاد در دست بررسی است

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان در دومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران افزود :یکی از چالش های جدی در بخش صادرات سنگ آهن و فولاد ، موضوع حمل و نقل هم در داخل و هم برای صادرات است.
      وی کمبود تجهیزات استخراج و بارگیری را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و درباره حمل و نقل دریایی گفت :اکنون در هیچ یک از اسکله های کشور امکان پهلوگیری کشتی های 300 هزار تنی وجود ندارد و همین مسئله باعث شده تا هزینه های صادرات افزایش و قدرت رقابت پذیری تولیدات کاهش یابد.
      وی افزود: در این مورد راه آهن مساله کاهش تعرفه های حمل و نقل ریلی را برای سنگ آهن و فولاد در دست بررسی دارد که اگر این نرخ با حمل و نقل جاده ای متناسب شود مشکلات این بخش تا حدودی کاهش می یابد.
      کرباسیان در ادامه سخنان خود به تسهیل سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و افزود: ایمیدرو با امضای تفاهمنامه ای با دو بانک کشور و ضمانت صندوق بیمه فعالیت های معدنی ، امکان ورود ماشین آلات نو و مدرن معدنی را به کشور فراهم کرده که این مسئله نیز در کاهش هزینه ها نقش دارد.
      معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت ادامه داد :صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و شرکت ملی فولاد ایران که در فهرست واگذاری ها قرار داشته، با پیگیری های دولت یازدهم از فهرست واگذاری ها خارج شد، مصوب شد به علاوه در جلسه هیات دولت سرمایه صندوق از 10 میلیارد تومان فعلی به 68 میلیارد تومان یابد و در مرحله بعد سرمایه صندوق به 200 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
      کرباسیان با بیان اینکه ایمیدرو از تاسیس کنسرسیوم های سنگ آهن و فولاد کند، استقبال می کند تصریح کرد: ایمیدرو حامی تولیدکننده، صادرکننده و سرمایه گذاران است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.