سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    • 120 هزارکیلومتر از مساحت کشور زیرپوشش فعالیت های اکتشافی قرار گرفت

      معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: از 200 هزار کیلومتر برنامه اکتشافی ایمیدرو، در 120 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور تحت فعالیت های اکتشافی آغاز شده است.
      120 هزارکیلومتر از مساحت کشور زیرپوشش فعالیت های اکتشافی قرار گرفت

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که در دومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران سخن می گفت افزود: ایمیدرو برای کارهای اکتشافی معادن 120 میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته است.
      وی تصریح کرد: ایمیدرو در مراحل اکتشاف معادن چنانچه بیش از 50 درصد از احتمال وجود ذخایر معدنی اطمینان حاصل کند، آماده مشارکت با بخش خصوصی است یا اینکه آمادگی دارد کار را به بخش خصوصی واگذار کند.
      کرباسیان درعین حال از بخش خصوصی واقعی خواست تحرک لازم را از خود نشان دهد و در فعالیت های معدنی حضور فعال تری داشته باشد و این امر به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.
      وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده در چارچوب طرح جامع فولاد که اکنون مراحل نهایی تدوین را می گذراند، اگرهمه طرح های فولادی دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر از 20 درصد به بهره برداری برسند در سال 1404 با مشکل تامین سنگ آهن مواجه خواهیم شد که برای حل آن بایدبه سمت توسعه اکتشافات معادن سنگ آهن برویم.
      کرباسیان گفت: آمارها حاکی است که میزان تولید فولاد خام جهان در پایان سال 2014 به یک میلیارد و 650 میلیون تن می رسد که نشان دهنده افزایش روند تولید و مصرف فولاد در جهان است.
      وی افزود: ما باید در برنامه ریزی های خود در زمینه سنگ آهن و فولاد به برنامه های کشور چین که بزرگ ترین تولیدکننده فولاد و مصرف کننده سنگ آهن است توجه داشته باشیم. چینی ها اخیرا کارخانه های فولادی خود را در کنار دریا احداث می کنند و این ممکن است بدین دلیل باشد که این کشور در نظر دارد واردات سنگ آهن پرعیار را افزایش دهد و همچنین موضوع کاهش رشد اقتصادی این کشور به میزان 2 درصد باید مورد توجه و تحلیل قرار گیرد و اثرات آن در بازار سنگ آهن و فولاد بررسی شود.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.