سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    • منطقه ویژه خلیج فارس صاحب دو نیروگاه اختصاصی برق می شود

      عملیات اجرایی دو نیروگاه اختصاصی تولید برق با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ، دکتر کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مسئولان استان هرمزگان با هدف برطرف کردن نیاز تاریخی صنایع معدنی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس آغاز شد.
       منطقه ویژه خلیج فارس صاحب دو نیروگاه اختصاصی برق می شود

       
      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، نیروگاه های سیکل ترکیبی هرمز با ظرفیت تولید 235 مگاوات و هرمزان با ظرفیت تولید500مگاوات برق احداث می شوند به طوری که نیروگاه هرمزان مختص تامین برق کارخانه آلومینیوم المهدی و هرمزآل و نیروگاه هرمز برای تامین پایدار برق این منطقه راه اندازی خواهند شد.
      این برای نخستین بار است که پس از گذشت بیش از 40 سال از شکل گیری صنعت آلومینیوم در داخل کشور، کارخانه های آلومینیوم صاحب نیروگاه اختصاصی می شوند.
      در سال های اخیر این کارخانه ها همواره با چالش تامین برق مواجه بودند و این امر سبب خارج ماندن بخشی از ظرفیت از مدار تولید شده بود.
      میزان سرمایه گذاری نیروگاه هرمزان که با مشارکت ایمیدرو و شرکت برق و انرژی غدیر به اجرا در می آید، 250 میلیون یورو به صورت ارزی و 155 میلیارد تومان به صورت ریالی می رسد.
      این نیروگاه در مدت 36 ماه ساخته خواهد شد.
      همچنین نیروگاه اختصاصی سیکل ترکیبی هرمز نیز در مدت 30 ماه به بهره برداری می رسد.
      برای نیروگاه هرمز که توسط ایمیدرو ساخته می شود، 75 میلیون دلار به صورت ارزی و 180 میلیارد تومان به صورت ریالی صرف خواهد شد.
      رئیس هیات عاملی ایمیدرو پیش از مراسم کلنگ زنی این دو طرح نیروگاهی، با ابراز خرسندی نسبت به برطرف شدن نیاز انرژی صنایع معدنی منطقه ویژه خلیج فارس گفت: احداث نیروگاه درکنار دست کارخانه های آلومینیوم همواره یکی از علاقه مندی های تاریخی این صنعت بوده است.
      مهدی کرباسیان افزود: مشکل تامین برق در شهر بندرعباس بیش از آنکه موضوعی اقتصادی باشد، به دلیل نیاز برق این شهر ، موضوعی اجتماعی است.
      یکی از نکات ویژه پروژه هرمزان این است که شرکت سرمایه گذار پروژه هرمزان برای نخستین بار است که خارج از مجموعه وزارت نیرو ساخت نیروگاه برق صنایع را برعهده می گیرد.
      در این مراسم مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی نیز گفت: احداث نیروگاه در کنار کارخانه های آلومینیوم سبب رشد این صنعت در کشور می شود.
      علی اکبر گلکار یادآور شد: از مهر ماه 88 که کارخانه 147 هزارتنی هرمزال راه اندازی شد، مشکل تامین برق سبب معطل ماندن نیمی از ظرفیت این کارخانه شده بود اما با احداث نیروگاه اختصاصی چالش فعلی برطرف خواهد شد.

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.